Ženy bez médií – médiá bez žien

Ďalšia zo série analýz v rámci projektu záujmového združenia žien ASPEKT „Voľby 2006 - Rodové aspekty“ sa zaoberá problematikou nedostatočnej prezentácie žien-političiek v slovenských médiách.

aspekt
aspekt

Ak by sa voličky a voliči mali rozhodovať pri výbere politickej strany, političky či politika na základe televízneho vysielania, ich politický prehľad by bol minimálny. V televíznych diskusiách, publicistických reláciách i vyjadreniach v spravodajstve sa totiž objavujú stále tie isté tváre. Teraz môžem spokojne napísať tváre politikov. Nie preto, že by som chcela zahrnúť pod tento pojem aj ženy političky, ale preto, že väčšina mediálneho priestoru je venovaná mužom.

Predvolebný deň s televíziou TA3

TA3 je jediná spravodajská televízia na Slovensku. Teraz vynechám názory na jej žurnalistické kvality aj na zmeny, ktorými za posledné obdobie prešla. Zaujíma ma prezentácia političiek v dennom spravodajstve a publicistike, preto sa pozriem na jej program z posledného májového dňa.
K obrazovke som sa dostala na správy o deviatej, keď jediná zmienka o blížiacich sa voľbách predstavovala potenciálne povolebné kombinácie. Najčastejšia otázka, ktorú v tomto období bez ohľadu na televíziu kladú političkám a politikom, je kto s kým. Kedy? To všetci a všetky vieme, predsa po voľbách. Keďže nepresné, a dokonca protikladné vyjadrenia o budúcej spolupráci vzbudzujú zvedavosť, je to celkom pochopiteľné. Redakcia ako dôkaz protichodnosti vyjadrení pochádzajúcich od viacerých zástupkýň a zástupcov jednej strany vybrala niektoré časti ich prejavov. Zaujímavejšie ako tieto vyjadrenia bol práve redakčný výber strán a osôb, ktoré ich reprezentovali.


Celý text analýzy bol uverejnený na portáli ASPEKT.sk v máji 2006.

Ďalšie zdroje

  • Mimovládne organizácie
REKLAMA

REKLAMA