Lobing na plný plyn

Podľa článku sa firmy musia spájať do strategických aliancií, pretože zabehané asociácie už nie sú schopné presadzovať svoje záujmy kvôli príliš heterogénnej členskej štruktúre a cieľom.

politik und kommunikation, pk
politik und kommunikation, pk

Strategické aliancie spájajú kompetencie a sledujú jasné línie. Cez ich dynamické štruktúry vedie cesta etablovaných záujmových priemyselných zväzov do budúcnosti lobingu.

„Priestor lobingu sa stal nepredvídateľnejším“, hovorí Armgard von Reden, šéf lobingu pri IBM. Prechod nemeckej vlády z Bonnu do Berlína, rastúca dôležitosť EÚ, nová snaha o úlohu globálneho hráča: politika sa stáva stále komplexnejšou. Rastie partikulárnosť záujmov, združenia dokážu ťažšie hľadať kompromisy.

Strategické spojenectvá majú jednu výhodu: členovia investujú len do jednej témy – napríklad do boja proti legislatíve REACH. Kapitálovo mimoriadne silné sektory majú veľký zastrašovací potenciál – ako napríklad hrozba rušenia pracovných miest, či poklesu úrovne kapitálu v ekonomike.

Strategické aliancie stavajú, oproti združeniam, viac na komunikáciu. Plánujú akcie, spúšťajú kampane, konajú verejne. Okrem toho majú jasnú funkciu – získať pre svoju vec verejnosť i politiku. Pôsobia navonok, nie dovnútra. To ich zásadne odlišuje od združení, okrem toho existujú aj ďalšie viditeľné rozdiely.

Štúdia však uzatvára, že napriek tomu všetkému bude združenia a alianciu po istom čase odlišovať len rozdielny názov.


Plné znenie štúdie nájdete v nemeckom jazyku na tejto linke.

Ďalšie zdroje

REKLAMA

REKLAMA