Slabé reformy vzdelávania ohrozujú dlhodobú konkurencieschopnosť

Európska komisia zverejnila analýzu, v ktorej odhaľuje nedostatočný pokrok pri modernizácii európskych vzdelávacích systémov pri napĺňaní cieľov Lisabonskej stratégie.

Správa hodnotí pokrok od roku 2000 vo svetle kľúčových indikátorov a porovnáva členské krajiny podľa piatich kritérií, na ktorých sa dohodli. Takúto hodnotiacu analýzu vydáva Európska komisia každý rok. Podľa komisára Jána Figeľa je „vysoká kvalita vzdelávania a odbornej prípravy životne dôležitá, ak chceme v Európe vybudovať znalostnú spoločnosť a konkurencieschopnú ekonomiku pre globálnu súťaž. Odkaz pre politikov členských krajín je jasný: potrebujeme efektívnejšie investície do ľudského kapitálu.“

K jednému z hlavných zistení analýzy patrí fakt, že stále veľa mladých ľudí opúšťa vzdelávanie skôr, než ho ukončí: v roku 2006 to urobilo 6 miliónov mladých ľudí vo veku do 18 do 24 rokov. Najlepšími krajinami sú ČR (5,5% „odídencov“ zo všetkých študentov), Poľsko (5,6%) a Slovensko (6,4%).

Okrem toho potrebuje Európska únia viac úspešných absolventov stredoškolského štúdia, ak má byť dosiahnutý stratégiou stanovený cieľ, aby 85% mladých ľudí malo tento stupeň vzdelania do roku 2010, potrebujeme k tým dnešným pridať dva milióny absolventov ročne. Aj v tomto smere sú najúspešn


Prečítajte si aj ďalšie zistenia, ktoré v angličtine nájdete tu.

Ďalšie zdroje

REKLAMA

REKLAMA