Ziskovosť výroby elektromobilov? Kľúčom sú ľudovejšie modely

Elektromobil prichádza do úvahy pre 30 percent Američanov a 45 percent Nemcov zvažujúcich kúpu auta.

SUV, pickup či crossover so spaľovacím motorom. Tieto typy áut sú pre výrobcov vo všeobecnosti oveľa ziskovejšie ako elektromobily. Automobilky však zároveň vedia, že dopyt po elektrických autách sa zvýši, a to aj pod vplyvom politiky znižovania emisií a energetickej náročnosti. Bude ich preto treba vyrábať viac.

Ako  rozlúsknuť tento oriešok? Odpoveď na túto otázku ponúka štúdia poradenskej firmy McKinsey&Company s názvom Elektrizujúce pohľady: Ako môžu automobilky zvýšiť predaj a ziskovosť elektrických áut (Electrifying insights: How automakers can drive electrified vehicle sales and profitability).

Zmena spotrebiteľských preferencií

Štúdia z januára 2017 sa opiera o prieskum preferencií asi 3 500 spotrebiteľov v Spojených štátoch, Nemecku a Nórsku a ďalších 3 500 v Číne.

elektromobilyMcKinsey&Company sa zamerala na spotrebiteľské vnímanie elektrických vozidiel (čisto elektrické a hybridy), a to od zvažovania až po uskutočnenie nákupu.

Hlavným zistením je, že „spotrebiteľský dopyt sa začína nakláňať v prospech elektrických vozidiel a má silný prelomový potenciál.“ Elektromobil prichádza do úvahy pre 30 percent Američanov a 45 percent Nemcov zvažujúcich kúpu auta.

Prekážky pre zákazníkov a výrobcov

Štúdia ďalej vysvetľuje, že u spotrebiteľov vidno nadšenie pre elektrický pohon, ale trápi ich dojazd a cena v porovnaní so spaľovacími motormi.

Výrobcom automobilov zase môže chýbať kapitál v čase, keď sa snažia držať krok s viacerými trendami súčasne – automatické riadenie, prepojiteľnosť, zdieľaná mobilita a samozrejme elektrifikácia.

Pod tlakom spotrebiteľského dopytu ako aj verejných politík budú musieť výrobcovia dosiahnuť vyššiu ziskovosť elektromobilov.

Dlhodobé a krátkodobé riešenie

Krátkodobým riešením je podľa McKinsey&Company zamerať sa na veľké a nenáročné skupiny zákazníkov, ktorým stačí základná výbava a kratší dojazd. Ak si chcú výrobcovia zaistiť dlhodobú ziskovosť, musia osloviť spotrebiteľov náročnejších na dojazd aj funkcie vozidla.

V súčasnosti si elektromobily kupujú ľudia s vyššími príjmami a ekologickým cítením, ktorí majú radi nové trendy. Ďalšou métou je podľa štúdie segment menej náročných zákazníkov z miest, ktorým môže vyhovovať ľudový model elektromobilu.

Treťou, vzdialenejšou métou sú bežní zákazníci vrátane rodín, ktorí sa namiesto spaľovacieho motora rozhodnú pre elektrický, pretože im záleží na výkone vozidla aj jeho využiteľnosti.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA