Coca-Cola chce viac recyklovať

Väčší objem recyklovaných plechoviek, ľahšie sklenené fľaše, väčšia úspora vody - Coca-Cola má veľké zelené plány. Zároveň je však terčom kritiky za drancovanie vodných zdrojov.

Hliníková plechovka Coca-Coly sa dá recyklovať na 50%, v prípade sklenenej fľaše sa dá znovu využiť 45% jej hmoty. Recyklovateľný potenciál je najnižší pri PET fľašiach – dosahuje len 3,6%. Spoločnosť chce tieto čísla zlepšiť.

Coca-Cola Enterprises si stanovila niekoľko environmentálnych cieľov. Do roku 2010 by sa recyklovateľný podiel PET fliaš mal zvýšiť na 10%. V Južnej Karolíne by mal vyrásť špeciálny závod na ich recykláciu. Spoločnosť tiež plánuje zvýšiť využívanie vysoko kvalitných PET fliaš, ktoré sú citlivejšie k životnému prostrediu.

Už minulý rok sa obľúbený nápoj začal vo Veľkej Británii distribuovať v sklenených fľašiach o 20% ľahších ako zvyčajne. Tento trend by mal pokračovať ďalej. Do konca roka by podiel “light fliaš” mal dosiahnuť takmer polovicu z celkového predaja a do roku 2010 by mal vzrásť na 60%.

Zelené plány sa nevzťahujú len na obaly, ale neobišli ani výrobu. Do dvoch rokov by sa malo recyklovať 90% všetkého výrobného odpadu. Tento cieľ už spĺňa jedna prevádza Coca-Coly v USA a jedenásť závodov v Európe.

Na výrobu jedného litra Coca-Coly sa v súčasnosti spotrebuje 1,77 litra vody. Spoločnosť investuje 15 miliónov dolárov do novej technológie, ktorá by mala znížiť tento objem o 10% a zabezpečiť aj moderné čistenie a recykláciu vody.

Coca-Cola čelí celosvetovej kritike za neúmerné odčerpávanie vodných zdrojov v rozvojových krajinách. Po tom, ako otvorila závod v indickom štáte Rajasthan, miestni farmári nemali dosť vody na zavlažovanie svojich polí. V indickej Kerale bola Coca-Cola po dvoch rokoch prinútená zavrieť svoju prevádzku. Dôvodom boli obvinenia z údajnej kontaminácie miestneho vodného zdroja. Podobné sťažnosti na aktivity amerického nápojového gigantu zaznamenali aj v Latinskej Amerike.

Coca-Cola sa snaží naprávať svoj image a každoročne zverejňuje ciele a dosiahnuté výsledky v správe o zodpovednom podnikaní a udržateľnom rozvoji.

REKLAMA

REKLAMA