HSBC, Intel a Unilever podnikajú najetickejšie

Spoločnosti HSBC, Intel a Unilever podľa rebríčka ženevskej výskumnej spoločnosti Covalence podnikajú najetickejšie. Do prieskumu sa zapojilo 541 multinárodných korporácií operujúcich v 18-ich sektoroch.

Ženevská výskumná spoločnosť Covalence každoročne zostavuje rebríček najetickejšie podnikajúcich multinárodných spoločností. V tomto ročníku sa do iniciatívy zapojilo 541 firiem operujúcich v 18 sektoroch. Lídrami sa stali korporácie HSBC, Intel a Unilever. Xerox, General Electric a DuPont sa dostali do prvej desiatky po prvýkrát, naopak medzi absolútnymi lídrami v porovnaní s minulým rokom nefiguruje IBM, Hewlett-Packard a Toyota.

Prvá desiatka rebríčka:

  1. HSBC
  2. Intel
  3. Unilever
  4. Marks & Spencer
  5. Xerox
  6. Alcoa
  7. Rio Tinto
  8. General Electric
  9. Dell Computer
  10. DuPont

Pri jednotlivých firmách hodnotia popularitu a tiež rôznorodosť firemných aktivít najmä v oblasti CSR. Ťažiskovým kritériami v roku 2008 boli – vplyv na životné prostredie, firemná filantropia, odpadový manažment, informovanie spotrebiteľa, ekologicky inovatívny product, medzinárodné vystupovanie, pracovné štandardy a protikorupčné pravidlá.

Okrem celkového hodnotenia vytvorili poradie aj podľa jednotlivých sektorov.

Lídri jednotlivých sektorov:

  • Automobilový: Nissan Motor
  • Bankový: HSBC
  • Chemický: DuPont
  • Súčiastky: Alcoa
  • Konštrukcie a materiály: Holcim
  • Finančné služby: Goldman Sachs
  • Potraviny a nápoje: Unilever
  • Zdravotná starostlivosť: Swiss Re
  • Média: Pearson PLC
  • Olej a plyn: Petrobras
  • Spotrebiče pre osobnú potrebu a domácnosť: Sony
  • Maloobchod: Marks & Spencer
  • Technológie: Intel
  • Telekomunikácie: Vodafone
  • Cestovanie a voľný čas: Starbucks
  • Technická správa budov: PG&E Corp.

Hodnotenie spoločnosti Covalence sa považuje za barometer etického povedomia korporácií. Okrem ťažiskových kritérií pri jeho tvorbe  zohľadňujú dokopy 45 faktorov. Informácie zbierajú nielen od podnikov, ale aj z médií, neziskových organizácií a ďalších zdrojov.

REKLAMA

REKLAMA