Potravinové firmy znižujú emisie

Potravinové firmy vo Veľkej Británii sa zaviazali znížiť vplyv prepravy ich výrobkov na životné prostredie.

Zodpovednosť za životné prostredie a minimalizovanie vplyvu podnikania na prírodu sú časté témy verejnej diskusie vo Veľkej Británii. Potravinárska nápojová federácia (FDF) zostavila environmentálny zoznam desiatich bodov, ktoré treba dodržiavať na zníženie vplyvu prepravy tovaru na životné prostredie. Podpísalo ho 40 britských firiem, medzi nimi Cadbury Schweppes, Weetabix či Premier Foods.

Podstatou zelenej dopravy je maximálne vyťaženie kamiónov, minimalizácia ich jazdy bez nákladu a využívanie kombinovanej dopravy (železničnej a lodnej) namiesto cestnej.

FDF verí, že sa tak podarí splniť sektorový cieľ znížiť vplyv cestnej dopravy na životné prostredie o 20% do roku 2012. “Spoločnosti, ktoré už podpísali náš environmentálny zoznam sú priekopníci a dúfame, že postupne pribudnú ďalšie firmy, ktoré sa zaviažu budovať zelenú prepravu,” vyhlásil šéf FDF Iain Ferguson.

Program má podporu aj ministra dopravy Jima Fitzpatricka: “Ochrana životného prostredia a rozvoj udržateľnej dopravy sú pre nás kľúčové témy.”

Dobré výsledky v oblasti zelenej dopravy dosahuje spoločnosť United Biscuits, ktorá vyrába McVities biscuits. V rámci prepravy svojho tovaru už ušetrili 2,7 milióna míľ v porovnaní s rokom 2005, čo by malo v roku 2008 predstavovať úsporu 4700 ton CO2 emisií. “Sektorovou spoluprácou v oblasti zelenej dopravy sa dá veľa dosiahnuť. Preto spolupracujeme na preprave s našimi dodávateľmi, zákazníkmi i výrobcami,” vyhlásil predstaviteľ United Biscuits David Fish.

Pridávajú sa aj menšie firmy, ako napríklad Macsween z Edinburghu: “Vedenie spoločnosti berie zodpovednosť za životné prostredie veľmi vážne. Neustále sa snažíme zlepšovať naše výsledky a robiť viac, ako si vyžadujú minimálne štandardy.” vyhlásil riaditeľ spoločnosti James Macsween.

REKLAMA

REKLAMA