Procter & Gamble inovuje, redukuje a hasí smäd

Spoločnosť Procter & Gamble za rok a pol znížila objem odpadu o 21 %, produkciu emisií o 8 %, spotrebu vody o 7 % a energie o 6 %. Súčasťou päťročného plánu je aj predaj inovatívnych produktov či distribúcia pitnej vody pre deti.

Podľa päťročného plánu, zahájeného minulý rok, chce spoločnosť Procter & Gamble (P&G) do roku 2012 predávať inovatívne produkty v hodnote 15,7 miliárd eur. V boji proti klimatickým zmenám chcú znížiť celkovú produkciu odpadu a využitie energie zredukovať o to všetko o 10 %. Prostredníctvom programu „Žiť, učiť, rozvíjať“ plánujú za päť rokov podporiť 250 miliónov detí na celom svete a poskytnúť 2 miliardy litrov vody pre deti v rozvojových štátoch.

P & G za inovatívne produkty považuje také, ktoré majú o 10 % nižšiu spotrebu energie a materiálov v porovnaní s ich predchodcami alebo alternatívami. Takýchto výrobkov sa im od júla 2007 podarilo predať celkovo takmer v hodnote 2 miliárd eur (ide napríklad o detergenty, ktoré si zachovávajú rovnaké účinky aj v studenšej vode). Zároveň sa im za rovnaké obdobie podarilo znížiť produkciu odpadov o 21 %, emiei o 8 %, spotrebu vody o 7 % a energie o 6 %.

Program „Žiť, učiť, rozvíjať“ zatiaľ zahŕňa 60 miliónov detí. Napríklad vo vidieckych oblastiach Číny stavajú pre deti školy, chcú podporovať preventívnu zdravotnú starostlivosť pre deti v Peru a v Mexiku zasa zlepšiť ich hygienické návyky. Deťom v rozvojových krajinách ako Uganda, Keňa alebo Malawi doteraz prostredníctvom programu  „Bezpečná pitná voda“ doručili 430 miliónov litrov.

REKLAMA

REKLAMA