Zodpovedné podnikanie – konkurenčná výhoda v čase krízy

Podľa Patricka Mallona z britskej organizácie Business in Community by sa spoločnosti mali zamerať na tvorbu hodnoty a nie ceny. Analytik Jozef Kollár upozornil, že riešenie krízy by „malo byť v rukách kľúčových hráčov ako USA či Nemecka a malí by ju radšej mali prespať“. Aj takéto príspevky odzneli počas panelovej diskusie Zodpovedné podnikanie – konkurenčná výhoda v čase krízy v rámci 6. ročníka medzinárodnej konferencie o zodpovednom podnikaní.

V rámci druhého dňa šiesteho ročníka medzinárodnej konferencie o zodpovednom podnikaní prebiehali štyri bloky panelových diskusií o  na ktorých sa odpovedalo na viaceré aspekty týkajúce sa CSR.

  • Blok 1

Aké je zodpovedné podnikanie v súčasnosti?
Ako vníma Slovensko a svet zodpovedné podnikanie?
Prečo podnikáme zodpovedne? Panelová diskusia

  • Blok 2

Zodpovedné podnikanie – konkurenčná výhoda v čase krízy
 Kto je na vine? Globálna finančná kríza – príčiny a následky.
Zodpovedne v čase krízy? Britská skúsenosť.
Prečo je dôležité byť zodpovedným v zlých časoch?

  • Blok 3

Ako spojiť značku so zodpovedným podnikaním?
Médium ako zodpovedná firma?
Nebojte sa byť transparentní.
Zodpovednosť ako výhoda na trhu.
 

  • Blok 4

Etika a transparentnosť v podnikaní na Slovensku
Etika v biznise
Oplatí sa nám byť etickí?
Etická spoločnosť…potrebujeme ju?

Analytik Jozef Kollár, ktorý vystúpil v rámci druhého bloku sa zaoberal otázkou finančnej krízy – príčinami a dôsledkami. Podľa neho prílišné zasahovanie zo strany vlád môže len predĺžiť hospodársku agóniu. „Iluzórne riešenia môžu spôsobiť, že polovica ľudí nadobudne dojem, že nemusí pracovať, lebo druhá polovica sa o nich postará. A tá druhá polovica stratí motiváciu pracovať, lebo všetko, čo zarobí, dostane prvá polovica.“

Kollár pripustil, že riešenia nebudú ani ľahké, ani rýchle, ani jednoduché, no priklonil sa k názoru bývalého českého premiéra Mirka Topolánka, že v silne globalizovanom svete by mali riešenia byť v rukách najsilnejších hráčov (vyhlásil, že „malí nosiči vody urobia najlepšie, ak krízu prespia).

O koncepte CSR v čase krízy z britskej praxe hovoril Patrick Mallon z organizácie Business in the Community. „Podľa prieskumu 20 % zákazníkov považuje etické podnikanie za jedno z hľadísk výberu banky,“ povedal. Podľa jeho slov je v čase recesie je CSR dôležitým morálnym kompasom. „Výsledkom zodpovedného správania na trhu môže byť lojalita a dôvera zákazníkov, zamestnancov a tiež partnerov,“ vysvetlil Mallon a zároveň dodal, že CSR je základom dlhodobého udržateľného úspechu podnikania.

Šiesty ročník konferencie, ktorá je jedinečná svojho druhu nielen na Slovensku, ale aj v strednej Európe organizovala Nadácia Pontis a Business Leadres Forum.

REKLAMA

REKLAMA