Prieskum: Investori vnímajú Grécko rizikovejšie ako Sýriu

Grécko investori vnímajú rizikovejšie ako Sýriu či Líbyu. Vyplýva to z prieskumu konzultačnej spoločnosti BDO medzi finančnými riaditeľmi stredne veľkých firiem plánujúcich zahraničnú investíciu.

Ako v zhrnutí prieskumu uvádza BDO, vzhľadom na zhoršujúcu sa ekonomickú klímu majú firmy tendenciu menej riskovať a investujú radšej do krajín, ktoré sú vnímané ako bezpečné.

Rastie pritom ich záujem o skupinu krajín BRIC (Brazília, Rusko, IndiaČína). Kým ešte minulý rok 29 % opýtaných investovalo alebo plánovalo investovať v týchto štátoch, tento rok tak uviedlo už 45 % opýtaných.

Najobľúbenejšou investičnou destináciou je už tretí rok za sebou Čína. Až 69 % investorov láka najmä veľkosťou trhu, 37 % priťahuje lacná pracovná sila. Brazília skončila tretia, India štvrtá a Rusko šieste.

Druhú priečku obsadili Spojené štáty americké. Nemecko sa ocitlo piate a Veľká Británia siedma. Ako devätnáste sa uvádza Poľsko

Na druhej strane z rebríčka najrizikovejších krajín pre investície vyplýva, že investori vnímajú ŠpanielskoGrécko rizikovejšie ako niektoré krajiny Blízkeho východu. Grécko sa pritom pre svoje dlhové problémy ocitlo na tretej pozícii za prvým Iránom a druhým Irakom.

Investori ho dokonca vnímajú rizikovejšie ako nepokojnú Sýriu či Líbyu. Španielsko na siedmej priečke je vnímané pre investíciu horšie ako Egypt.

Krajiny BRIC, ktoré sa umiestnili na popredných miestach obľúbených investičných destinácii sa však zároveň ocitli aj v tomto rebríčku – Rusko deviate, Čína trinásta, India dvadsiata a Brazília dvadsiata druhá. Podľa BDO sú BRIC vnímané ako atraktívne pre investíciu, no investori si zároveň uvedomujú aj riziko.

„Finanční riaditelia ostávajú pod tlakom, aby v zahraniční hľadali miesta vhodné pre rast ich podnikov, ale tento rok menové fluktuácie a geopolitické riziká vymenili administratívnu záťaž a byrokraciu na pozícii hlavných hrozieb pre úspešnú zahraničnú expanziu,“ zhodnotil Martin van Roekel, výkonný riaditeľ BDO.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA