ÚVO zamietlo námietky voči tendru na eurokampaň

Víťaz tendra na slovenskú eurokampaň vyhral v súlade so zákonom, taký je verdikt Úradu pre verejné obstarávanie. Neúspešní sťažovatelia zvažujú podanie na súd.

slovenské euro
Zdroj: Národná banka Slovenska

Krátka správa:

ÚVO zamietol sťažnosť zoskupenia reklamných agentúr Publics Knut, MUW Saatchi & Saatchi a Unimedia, ktoré napadli výsledok tendra na eurokampaň. Namietali netransparentné vyhodnotenie súťaže a výber kritérií. Naopak sťažnosti agentúry Mayer/McCann-Erickson proti vylúčeniu zo súťaže úrad vyhovel a ministerstvo financií musí vec formálne napraviť. Hovorkyňa úradu Helena Fialová však zdôraznila, že “toto zistenie nemá zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania.”

“Takýto výsledok som očakával,” vyhlásil Juraj Miškov z agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Dodal, že úrad ich nepozval na vypočutie. Nevylúčil, že po dohode s partnermi sa obrátia na súd.

Pre splnomocnenca vlády pre zavedenie eura Igora Baráta je “kľúčové, že rozhodnutie ÚVO nemení výsledok tendra.” V najbližších dňoch zasadne porota, ktorá hodnotila uchádzačov, aby vzala verdikt úradu na vedomie. Následne sa podpíše zmluva s víťazmi súťaže agentúrami Creo/Young & Rubicam a Mediaedge.

Eurokampaň je zákazka za 160 miliónov korún. Prvé aktivity by sa mali začať už od nového roku. Vrchol kampane je naplánovaný na druhú polovicu roku 2008, keď bude známe politické rozhodnutie o vstupe Slovenska do eurozóny a oficiálny konverzný kurz.

Ministerstvo vybralo víťaza tendra až na tretíkrát. Prvú súťaž zrušilo samo pre nejednoznačný výklad kritérií a druhú zastavil ÚVO po tom, ako jedna agentúra namietala kritériá súťaže.

REKLAMA

REKLAMA