Komisia sa spojila s MTV. Kvôli eurovoľbám

Európska exekutíva chce bojovať proti nezáujmu najmladších voličov o voľby do Európskeho parlamentu a preto spustila za pomoci hudobnej stanice MTV rozsiahlu kampaň s podtitulom „Počuješ ma, Európa?“. Na špecializovanej stránke vám napr. Lenny Kravitz vysvetlí prečo je Európa lepšia ako Amerika.

"Zamysli sa nad tým. Patriť do spoločenstva akým je Európa je úžasné. Môžete cestovať, kam chceš, študovať v ktorejkoľvek krajine a pracovať kde sa ti zachce. To má niečo do seba, nie? Rozhodne by sme to mali vykričať do sveta…", dočítame sa na serveri www.caneuhearme.eu, ktorý sa snaží prilákať mladých ľudí na eurovoľby. Pútač odkazuje na happening, ktorý sa uskutoční v troch európskych mestách (Miláno, Praha, Berlín) kde budú tisíce mladých ľudí skandovať „Počuješ ma Európa?“. Pridať sa výkrikom možno kdekoľvek 30. apríla o 15:30.  

Táto veta je podtitulom celej kampane Európskej komisie k voľbám do Európskeho parlamentu, ktoré sa v celej EÚ uskutočnia v dňoch 4. až 7. júna. Na Slovensku, v sobotu 6. júna. Politikov v EÚ trápi dlhodobý nezáujem Európanov o eurovoľby. Účasť poklesla z 63 % v roku 1979, kedy ešte Parlament nemal žiadne právomoci, až na 46 % v tých posledných v roku 2004. Mladých ľudí Európsky parlament oslovuje ešte menej. Naposledy sa vo vekovej skupine prvovoličov 18-24 rokov zúčastnilo len 40 % voličov. Pri národných voľbách je potom spravidla účasť tejto vekovej skupiny vysoká až 75 %.

Kampaň sa snaží Európanov mladších ako 25 rokov zo všetkých kútov Únie osloviť pomocou prostriedkov im vlastných. Opiera sa hlavne o spoluprácu so stanicou MTV, ktorá má dlhoročné skúsenosti s propagovaním volieb v Spojených štátoch, kde známe osobnosti typu Madonny oslovujú potenciálnych voličov a presviedčajú, že "aj na ich hlase záleží". MTV bude vysielať priamy prenos zo spomenutého happeningu na konci apríla.

Webová stánka www.caneuhearme.eu ponúka mladým ľudom z celej Únie nie len základné informácie o Európskom parlamente v „stráviteľnej podobe“ ale vyzýva ich aj k tomu, aby sa pomocou siete Twitter vyjadrili vlastnými slovami k EÚ.

„Potrebujeme mať k ľudom bližšie. Pokiaľ chceme mladých ľudí mobilizovať, aby využili svoje volebné právo, musíme zvoliť iný spôsob komunikácie“, komentovala novú formu kampane podpredsedníčka Európskej komisie zodpovedná za komunikáciu Margot Wallstöm.

Na kampaň k eurovoľbám zameranú na mladých ľudí pôjde z únijnej pokladnice 1,9 milióna eur, ktoré sú v európskom rozpočet vyhradené na propagáciu volieb.

Na Slovensku mladých k účasti mobilizuje aj projekt Študentský Európsky parlament.

REKLAMA

REKLAMA