EÚ: Majitelia značiek môžu zakázať internetový predaj svojich výrobkov

Európska komisia predstavila revíziu pravidiel o hospodárskej súťaži, podľa ktorej môžu majitelia luxusných značiek zakázať internetový predaj a distribúciu svojich výrobkov.

Internetoví predajcovia ako eBay, Amazon, či viaceré spotrebiteľské skupiny návrh Komisie kritizovali, keďže podľa nich nové znenie okliešťuje voľbu spotrebiteľa. Európska únia v odpovedi povedala, že bude monitorovať vývoj v celej záležitosti.

„Komisia bude obzvlášť pozorná pri koncentrovaných trhoch, do ktorých nemajú poskytovatelia zliav tradične prístup alebo ho majú len pomocou internetu,“ uvádza sa vo vyjadrení EK.

Majitelia značiek, najmä tých luxusných, sa týmto krokom snažia odstrašiť takzvaných free- riderov- konkurenčné spoločnosti, ktoré profitujú z toho, že predávajú ich luxusné výrobky za nižšie ceny.

Podľa priemyselného orgánu European Alliance, ktorý zastupuje tri štvrtiny svetových luxusných značiek, nová úprava dokazuje, že si Komisia uvedomuje dôležitosť odvetvia luxusných výrobkov, ktoré len v Európe priamo či nepriamo zamestnáva približne 800 tisíc ľudí.

„Nový regulačný rámec nám dovolí pokračovať vo veľkých investíciách, ktoré náš sektor robí, aby bol prítomný na internete, a rovnako aj v našich predajniach,“ povedal hovorca organizácie Guy Salter.

Nová desaťročná smernica vstúpi do platnosti v júni s jednoročným tranzitívnym obdobím.

Podľa Komisie môžu schválení distribútori voľne predávať tovar na internete bez kvantitatívnych či cenových reštrikcií za predpokladu, že výrobca ani distribútor nemajú dominantné postavenie na trhu.

„Nové pravidlá zaistia, že spotrebitelia si môžu kúpiť tovary a služby za najlepšiu cenu nech sú kdekoľvek v Európe,“ dodáva eurokomisár pre hospodársku súťaž Joaquin Almunia.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA