Google si vás zapamätá na dlhšie ako Bing

Spoločnosť Microsoft včera oznámila, že jej vyhľadávač Bing bude uchovávať dáta o používateľoch maximálne 6 mesiacov. Ide pravdepodobne o ústretový krok voči EÚ, ktorej protimonopolné úrady začali skúmať obchodný zámer vytvoriť medzi vyhľadávačmi Yahoo a Bing alianciu. Pre porovnanie, Google začne "zabúdať" po 9 mesiacoch.

Vyhľadávač amerického IT gigantu Microsoft bude mať kratšiu pamäť ako vyhľadávač spoločnosti Google. Firma z Redmondu včera (19.1.) oznámila, že skráti súčasnú dobu 18 mesiacov, počas ktorej sa v pamäti vyhľadávača skladujú informácie o používateľoch. Uchovávajú sa s cieľom poskytovať adresnejšie služby.

Po novom by nemala byť pamäť Bing-u dlhšia než 6 mesiacov. Jej skrátenie bude postupný proces, ktorý potrvá 12-18 mesiacov, doplnila firma. Pre porovnanie, Google prisľúbil uchovávanie údajov po dobu 9 mesiacov. Tieto limity sa však týkajú predovšetkým IP adries, obsah tzv. „cookies“ expiruje i naďalej v prípade oboch vyhľadávačov až po 18 mesiacoch.

„Existuje mnoho dobrých dôvodov na ukladanie a skúmanie informácií o vyhľadávaní,“ doplnil v stanovisku Microsoft, čím naznačil, že praxe uchovávania dát ako takej sa nevzdá. Pod dobrými dôvodmi sa rozumie najmä zdokonaľovanie výsledku vyhľadávania konkrétnej informácie, ochrana proti podvodným linkám, zabezpečenie služieb a celkové efektívne fungovanie.

„Ale súkromie spotrebiteľa sa môže a musí ochraňovať,“ tvrdí prevádzkovateľ vyhľadávača Bing. Takýto postoj je v zhode s názorom, ktorý v posledných mesiacoch v oblasti internetových služieb presadzujú regulátori a inštitúcie EÚ. Limit pre uchovanie informácií maximálne po dobu 6 mesiacov je strop, ktorý navrhla tzv. Pracovná skupina pre článok 29, ktorá pozostáva zo zástupcov úradov, ktoré majú v Európe na starosti ochranu súkromia.

Pozorovatelia hovoria, že Microsoft skrátením pamäte vyhľadávača vychádza v ústrety európskym protimonopolným úradom, ako i komisárke Viviane Redingovej, ktorá bude mať v nasledujúcom funkčnom období na starosti oblasť spravodlivosti a základných práv.

Redingová avizovala, že v nasledujúcej Komisii okrem iného zaujme tvrdý postoj k téme ochrany súkromia a navrhne nové opatrenia, ako sa majú a nemajú zbierať, analyzovať a uchovávať osobné informácie.

Microsoft, ktorému prišlo z Bruselu už niekoľko pokút v astronomických výškach, predložil Komisii návrh obchodného zámeru vytvoriť alianciu medzi vyhľadávačmi Yahoo a Bing, ktorý Brusel začína skúmať v týchto dňoch. Cieľom spolupráce je vytvoriť jedného silného konkurenta pre vyhľadávač Google.

Predpokladá sa, že Komisia zaujme stanovisko k obchodnému zámeru vo februári.

Do tretice, Microsoft informoval o skrátení času "pamätania si" v čase, kedy Eurostat publikoval správu, podľa ktorej e-commerce (obchodovanie cez internet) vytvára až 12 percent tržieb európskych firiem. V tejto oblasti je lídrom Írsko, kde firmy tvoria až 26 percent zisku predajom online.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA