Twitter si na seba začne zarábať. Reklamou

Najrýchlejšie rastúca mikro-blogová služba Twitter hľadá spôsob, ako začať zarábať peniaze. Minulý týždeň vo štvrtok upravila podmienky poskytovania služby v súlade so zámerom predávať reklamný priestor. Nechce však predávať klasické bannery, ale hľadá inovatívne formy reklamy.

Twitter po dvoch rokoch od svojho založenia vstupuje do fázy, kedy by mal začať prinášať zisk. Služba, ktorá ponúka svojim používateľom možnosť zdieľať neobmedzené množstvo správ v rozsahu 140 znakov, začne predávať reklamný priestor. Vo štvrtok sa zmenili "podmienky používania" spôsobom, ktorý definuje Twitter aj ako reklamný priestor.

"Otvárame dvere reklame. Radi by sme ponechali možnosti otvorené, ako sme hovorili i predtým," napísal na oficiálnom blogu blog.twitter.com jeho zakladateľ Biz Stone. Pod otvorenými dverami myslel zavrhnutie klasického konceptu bannerovej reklamy a skúmanie možností, ako vytvárať relevantné prepojenia medzi užívateľmi Twitteru s obchodnou pridanou hodnotou.

Prechod k reklame je nevyhnutný, ak má zostať služba i naďalej bezplatnou pre jej používateľov. Twitter dosiahol podľa comScore v júni 2009 návštevnosť 44,5 mil. unikátnych prístupov.

Niektorí analytici sú skeptickí a tvrdia, že reklama na sociálnych sieťach neprináša takú pridanú hodnotu ako v prípade tradičných portálov a webových stránok. Problémom je najmä postoj objednávateľov reklamy, z ktorých mnohí majú rezervovaný postoj k myšlienke, že by sa ich logo alebo značka mali objavovať síce pri kontextovo relevantnom, ale predsa užívateľsky tvorenom obsahu, ktorý je nepredvídateľný a niekedy voči značke i potenciálne ofenzívny.

Na druhej strane, iná skupina analytikov zdôrazňuje, že používatelia sociálnych médií na nich trávia veľkú časť svojho voľného času, čo vytvára príležitosť pre reklamu.

"Služba by mohla zahŕňať reklamu [..] Spôsoby ďalšieho rozšírenia služieb reklamy na Twitter-i sa môžu zmeniť," uvádza Twitter v nových podmienkach používania. Po novom sa tam tiež spomína, že používanie služby Twitter je okrem iného i vyjadrením súhlasu so šírením reklamného obsahu prostredníctvom používateľského konta.

Nové podmienky používania služby Twitter okrem reklamy prinášajú i zmeny z definovaní:

  • Vlastníctva – Twitter si vyhradzuje právo "používať, kopírovať, reprodukovať, spracovať, prispôsobiť, upraviť, publikovať, šíriť, zobrazovať a distribuovať" správy jednotlivých používateľov.
  • API – aplikácie API, ktoré vznikli na platforme Twitter, sú doplnením portfólia. O autorizácii zdieľania informácií cez API rozhoduje výsostne používateľ.
  • SPAM – zakazuje sa šírenie spamových a im podobných správ.

EurActiv/Reuters

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA