Pomalý nástup elektromobility? Na vine je slabý marketing, tvrdí štúdia

Väčšine automobiliek sa nedarí splniť ich ciele pre predaj elektromobilov.

Až 417 modelov s konvenčnými motormi, ale iba 20 elektrických vozidiel s batériou. Taká ja podľa environmentálnej mimovládky Transport & Environment (T&E) situácia na európskom trhu.

štúdii, ktorú organizácia vydala minulý týždeň, upozorňuje, že elektromobilita napreduje pomaly aj pre slabú ponuku elektrických modelov a nízke výdavky na ich marketing.

„Väčšine automobiliek sa nedarí splniť ich vlastné ciele pre predaj elektrických vozidiel, pretože sa samy málo snažia,“ uviedla podľa tlačovej správy expertka T&E Julia Hildermeierová.

Chybu vidia v inštitúciách

Namiesto vlastnej námahy vidia automobilky chybu v nedostatku štátnych dotácií a dobíjacích staníc, tvrdí Hildermeierová T&E.

Česko dá desiatky miliónov na budovanie nabíjacích staníc pre elektromobily

„Skutočnosť je taká, že keby výrobcovia automobilov poskytovali širší výber, reklamovali a predávali vozidlá agresívnejšie, podarilo by sa im splniť ich vlastné ciele a znížiť emisie,“ podotkla odborníčka.

„Európske automobilky by si mali siahnuť do vrecka a zamerať pozornosť na čisté vozidlá skôr ako na oživovanie trhu so zastaranými znečisťujúcimi naftovými vozidlami,“ dodala Hildermeierová.

Slabý showroom aj marketing

Mimovládka zistila, že skutočný počet ponúkaných modelov je ešte nižší ako 20. Časť z nich totiž nie je vystavovaná u predajcov, týka sa to napríklad modelov Ampera a Bolt od automobilky Opel/Vauxhall.

Na iné modely sa zase veľmi dlho čaká – to je prípad Hyundai Ioniq či BMW i3.

Ďalším problémom sú nízke výdavky na reklamu. T&E počítala priemerné výdavky v šiestich krajinách – v Nemecku, Francúzsku, Veľkej Británii, Španielsku, Taliansku a Nórsku. Vyšlo jej, že len 2,1 percenta rozpočtu na marketing ide na automobily s nulovými emisiami a 1,6 percenta na nabíjateľné hybridy.

Pomôcť môže aj zdieľanie

Mimovládka si všíma, že výdavky sú len o trochu vyššie ako trhový podiel elektromobilov. Podľa nej to znamená, že stratégia automobiliek nie je rýchly rast, ale skôr odpoveď na latentný dopyt zo strany odvážnejších zákazníkov.

Štátny tajomník Chovanec: Ak si v roku 2025 kúpim auto, bude elektrické

Analýza ukazuje, že vlastné ciele pre predaj elektromobilov sa podarilo automobilkám splniť len spolovice. V priemere odhadovali, že elektromobily budú predstavovať 3,6 percenta predaja. V skutočnosti ich predávajú 1,7 percenta.

K prelomeniu spotrebiteľského ostychu prispieva aj zdieľanie elektrických áut v mestách. Na prelome augusta a septembra ich v spolupráci s automobilkami, predajcami a energetickými firmami spustili Bratislava aj Trnava. Ich spustenie sprevádzali aj marketingové podujatia pre širokú verejnosť.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA