Uber v Londýne zakázali. Problémom bola bezpečnosť

Rozhodnutie ovplyvní 3,5 milióna zákazníkov a 40 000 vodičov, ktorí aplikáciu využívajú.

Piatkové rozhodnutie londýnskeho úradu Transport for London neobnoviť americkej firme licenciu začne platiť prvého októbra. Najhodnotnejší start-up na svete tak príde o možnosť prevádzkovať svoju službu v hlavnom meste Spojeného kráľovstva.

Generálny riaditeľ Uberu pre Londýn Tom Elvidge vyhlásil „Toto rozhodnutie určite pobúri tri a pól milióna Londýnčanov, ktorí našu aplikáciu používajú a viac než 40 000 licencovaných vodičov, ktorí sa spoliehajú na zárobok z Uberu.“

Londýnsky úrad však nie je spokojný s prístupom spoločnosti k nahlasovaniu trestných činov a dodržiavaniu prísnych pravidiel preverovania vodičov a zdravotných certifikátov. Prekáža mu aj používanie softvéru na vyhýbanie sa kontrolám.

Uber sa odvolá

„Aby sme ochránili živobytie vodičov a spotrebiteľskú voľbu miliónov Londýnčanov, ktorí našu aplikáciu používajú, okamžite toto rozhodnutie napadneme na súde,“ varoval Elvidge.

Podľa zákonov Spojeného kráľovstva má Uber 21 dní na to, aby sa obrátil na súd. Počas trvania procesu bude môcť ďalej fungovať.

„Naša priekopnícka technológia je výnimočne bezpečná, keďže každá cesta je sledovaná pomocou GPS,“ odpovedal Elvidge na obvinenia úradu, že Uber zlyhal v ochrane bezpečnosti spotrebiteľov. Zdôraznil tiež, že vodiči Uberu prechádzajú rovnakými previerkami ako vodiči londýnskych čiernych taxíkov.

Elvidge vyjadril sklamanie, že Londýn, ktorý sa prezentuje ako mesto otvorené biznisu „je zatvorené inovatívnym spoločnostiam, ktoré prinášajú spotrebiteľom voľbu.“

Víťazstvo protekcionizmu

Uber zažíva v Európe náročný rok. V júni 2017 Súdny dvor EÚ rozhodol, že Uber bude posudzovaný ako tradičná prepravná spoločnosť, nie digitálna platforma. Členské štáty tak majú právo vyžadovať od spoločnosti dodržiavanie rovnakých pravidiel ako od taxikárov alebo ju úplne zakázať.

Generálny advokát Súdneho dvora EÚ: Uber je dopravnou spoločnosťou

Francúzsko, DánskoHolandsko predstavili kroky, ktoré majú v ich krajinách Uber obmedziť a ochrániť tradičné taxi služby.

Inštitút hospodárskych záležitostí označil rozhodnutie Transport for London neobnoviť firme Uber licenciu za „ranu pre vodičov a zákazníkov a víťazstvo pre protekcionizmus. Podľa neho odchod Uberu z trhu „obnoví dominanciu mestského taxi kartelu, služby ktorého si môžu pravidelne dovoliť len tí najbohatší obyvatelia.“

Na rozhodnutie doplatia bežní ľudia

Podľa Inštitútu zákaz „zničí flexibilné pracovné príležitosti pre 40 000 vodičov, ktorí aplikáciu využívajú – niektorí ako hlavný príjem, niektorí ako prilepšenie si k nízkym mzdám.“

Poslanec britského parlamentu Greg Hands súhlasí, že Uber by mal obavy o bezpečnosť riešiť. Rovnako je podľa neho dôležité, aby na trhu so súkromnou prepravou vládli spravodlivé pravidlá. „Všeobecný zákaz však spôsobí nepríjemnosti miliónom Londýnčanov. Zároveň ukazuje ako starosta Londýna nie je otvorený biznisu a inováciám.“

„Labouristi opäť zašli priďaleko. A doplatia na to bežní pracujúci ľudia.“ vyhlásil Hands.

 

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA