Popularita nezávislých blogerov v EÚ stúpa

Nezávislí blogeri píšuci o politike EÚ šliapu čo sa čítanosti a popularity týka na päty veľkým mediálnym hviezdam. Odhalil to najnovší prieskum o anglickej blogosfére v EÚ.

„Napriek záverom, že najčítanejšie blogy sa spájajú s väčšími mediálnymi skupinami, sedem z desiatich najvplyvnejších blogov je v skutočnosti nezávislých,“ uvádza štúdia bruselskej konzultačnej spoločnosti Waggener Edstrom.

Blog Stephena Gardnera „The Digger“ (Kopáč), „Stanley´s blog (Stanleyho blog) Stanleyho Crossicka a „Euroblog“ Jona Wortha sa povážlivo priblížili takým známym blogom ako Brussels Blog Tonyho Barbera z denníka Financial Times, či blogu Gavina Hewitta z BBC. Odhalil prieskum, ktorý sa snažil identifikovať kľúčové hlasy v oblasti diskusie o európskej politike na internete.

Podľa prieskumu mali zároveň The Digger a Stanley´s blog viac komentárov od čitateľov a viac ich citovali iní používatelia internetu vo svojich blogoch ako komentárov veľkých médií.

Kritériami pri hodnotení boli relevantnosť ich obsahu, počet unikátných návštevníkov stránky, ich pozícia vo vyhľadávačoch, či počet ľudí, ktorí sledujú ich činnosť a odkazujú na nich na svojich blogoch.

Eurokomisárka pre digitálnu agendu Neelie Kroes bola jedinou komisárkou, ktorá sa dostala do rebríčku a v zozname 33 najvplyvnejších blogerov o Európskej únii obsadila 10. miesto. Známy „Notebook blog“ (Zápisnícky blog) Charlemagna z týždenníka The Economist sa umiestnil tesne za ňou.

Prieskum zároveň vyzdvihol vznik takých blogovacích platforiem ako Blogactiv.eu, ktoré ponúkajú užitočné rady a možnosť zverejnenia príspevkov pre začínajúcich blogerov.

„Štúdia je veľmi povzbudivá pre každého zainteresovaného. Samozrejme tie blogy, ktoré sa spájajú s médiami písanými v anglickom jazyku ako BBC a Financial Times majú veľký dopad na anglickú blogosféru o EÚ, rovnako ako niektorí eurokomisári, ale zároveň povzbudzuje aj nezávislých tvorcov,“ povedal riaditeľ Blogactiv.eu Stuart Langridge.

Menej povzbudivou skutočnosťou je však zistenie, že blogosféra v EÚ ešte nedosiahla vyspelosť svojich amerických kolegov. Napriek tomu však vykazuje znaky nárastu objemu a dosahu. Spojené štáty majú nad Európou „navrch“ najmä v tom,  že poskytujú skutočné sektorové analýzy. Americký prieskum z roku 2009 vyzdvihuje, že významný počet vplyvných blogov sa zaoberá otázkami zdravotnej starostlivosti, finančných služieb, technológií a energetiky.

Naopak, európsky prieskum „ukazuje prekvapivý nedostatok verejných komentárov zo strany expertov na jednotlivé sektory“.

Kritici správy však tvrdia, že sa zameriavala príliš úzko a pozerala sa na iba jeden aspekt sociálnych médií a len na anglicky písané blogy.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA