Požičiavanie áut v EÚ komplikuje diskriminácia

Európska komisia zverejnila otvorený list šiestim medzinárodným autopožičovniam, ktoré pôsobia v každom členskom štáte. Žiada od nich ukončenie konkrétnych diskriminačných praktík.

„Jednotný trh by nemá byť každodennou realitou iba pre veľké medzinárodné spoločnosti, ale aj pre európskych spotrebiteľov,“ povedal komisár pre vnútorný trh Michel Barnier.

Komisia včera vydala list, ktorým ešte v júli vyzvala najväčšie autopožičovne k náprave niektorých neférových praktík.

Bolo oslovených 6 spoločností. Sixt, Entreprise a Goldcar odpovedali na list uspokojivým spôsobom. Zvyšné tri (Europcar, Avis a Hertz) nereagovali dostatočne, uviedla Komisia. Tá bude preto od nich bude žiadať dodatočné vysvetlenie.

List, ktorý autopožičovne dostali, pomenováva najčastejšie metódy, ktorými podnikatelia z oboru zákazníkom bránia získať najlepšiu cenu. Väčšina neférových postupov sa pritom prejaví pri objednávkach cez internet.

Najčastejším podnetom na neférové postupy požičovní je cezhraničná objednávka. Zistenie zahraničnej IP adresy v rezervačnom systéme poskytovateľa vedie k automatickému presmerovaniu. Niekedy taktiež IP adresa zabráni v dokončení celej transakcie.

V prípadoch, kedy nedochádza aj k zmene trasy, je napokon zákazníkovi vypočítaná vyššia cena. EK uviedla príklad nemeckého klienta, ktorému sa po zadaní bydliska, zvýšila cena u britskej autopožičovne o 100 %.

Niektoré požičovne konajú v súlade so zásadou nediskriminácie, ale v celom sektore to zatiaľ neplatí. Komisia dodala, že zverejnenie listu bolo podnietené neochotou časti firiem priznať, či podobné praktiky využívajú aj oni.

EK nabáda európskych spotrebiteľov k „ostražitosti“. Výhodnejšie ceny by mali hľadať na celom jednotnom trhu. Členské štáty tiež môžu v plnom rozsahu využívať svoje donucovacie právomoci, odporučila Komisia. Od autopožičovní očakáva prehodnotenie aktivít a preloženie následnej správy o zmenách do 30. augusta 2014.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA