CO2 limity otriasajú Európskou komisiou

Komisár Günter Verheugen novú legislatívu o CO2 limitoch odignoroval, predseda EK José Barroso môže prísť o šancu obhájiť svoj post.

Krátka správa:

Nemecký automobilový priemysel patrí k ťahúňom najväčšej európskej ekonomiky, čo mu dáva veľký vplyv nielen doma ale aj v Bruseli. Jeho záujmy proti prísnym emisným limitom CO2 tvrdo zastával nemecký komisár pre priemysel Günter Verheugen, ale neuspel. Odignoroval aspoň tlačovú konferenciu 19. decembra, kde EK novú legislatívu oficiálne predstavila. Podľa portálu EUobserver pred novinárov predstúpil len komisár pre životné prostredie Stavros Dimas. Spiegel Online dodáva, že Verheugen sa sám rozhodol tlačovku bojkotovať.

“Nie je to dobrý návrh,” vyhlásila už dávnejšie nemecká kancelárka Angela Merkelová. Používa podobnú rétoriku ako samotné nemecké automobilky: Prísne limity CO2 budú znamenať najväčšiu záťaž pre nemeckých výrobcov, čo nie je fér.

Do protestov sa zapojili aj nemeckí ľudovci v Európskom parlamente. Následky ich nespokojnosti by mohli viesť k zmene na predsedníckom poste EK. Podľa FT Deutschland nemeckí poslanci uvažujú, že nepodporia opätovnú kandidatúru José Barrosa na post predsedu komisie: “To, či Barroso berie do úvahy legitímne záujmy nemeckého priemyslu, nám pomôže rozhodnúť sa, či ho opätovne podporíme v kresle,” vyhlásil pre denník nemecký kresťanský demokrat Werner Langen.

Nemci majú najviac poslancov v EP a najväčšia je aj frakcia ľudovcov, do ktorej José Barroso patrí. Ak stratí podporu nemeckých členov, jeho šance na znovuzvolenie výrazne klesnú.

Aj keď nový návrh limitov CO2 vyhovuje skôr malým, ekologickejším autám z Francúzska či Talianska, komisári týchto dvoch krajín s ním rovnako nesúhlasia. Údajne ho už odmietli komisár pre dopravu Jacques Barrot a komisár pre spravodlivosť Franco Frattini.

REKLAMA

REKLAMA