EÚ chce vylepšiť obraz podnikateľov v médiách

Televízia by mala zlepšiť verejnú mienku o podnikaní, no veľa programov bude musieť upozorňovať aj na riziko, ktoré prináša nová firma, zaznelo v panelovej diskusii medzi podnikateľmi a mediálnymi expertmi počas odovzdávania cien za video týkajúce sa podnikania - European Entrepreneurship Video Awards.

Pozadie:

To, ako verejnosť vníma podnikateľov je do veľkej miery ovplyvnené obrazom, ktoré prezentujú médiá vo filmoch, seriáloch, dokumentoch či spravodajstve.

Často sú stereotypne ukazovaní v zlom svetle. Pri príležitosti zahájenia 1. Európskeho týždňa malého a stredného podnikania (6. mája 2009) Európska komisia zorganizovala debatu o „Podnikaní na televíznej obrazovke“ a podporila European Entrepreneurship Video Awards, ocenenie pre mladých tvorcov krátkych filmoch, ktorých predmetom bolo podnikanie.

Otázky:

Hovorca Európskej komisie pre EurActiv povedal, že cieľom ceny bolo podporiť televízne spoločnosti a filmové štúdiá, aby prezentovali aj pozitívnu stránku podnikania.

„Médiá hrajú významnú rolu katalyzátora podnikateľstva,“ no na propagovanie podnikania v médiách nie je vytvorený žiadny rozpočet. Na zorganizovanie odovzdávania cien bolo vyčlenených 18 tisíc eur, no zatiaľ nie sú plány, že by sa táto akcia zopakovala aj budúci rok.

Filmoví tvorcovia získali ceny v troch kategóriách:

  • Inovatívne podnikanie,
  • Zodpovedné podnikanie,
  • Podnikateľský duch.

Súčasťou odovzdávania cien bola aj talkshow „Podnikanie v TV“, počas ktorej sa hovorilo o role médií v tvorbe sociálneho vnímania podnikateľov.

Leona Achtenhagen  zo švédskej Jönköping International Business School tvrdí, že vo všetkých televíznych formátoch – od dokumentov po hrané filmy – sa dá zobraziť podnikanie. „Potrebujeme, aby sa na plátne objavilo rozmanité spektrum podnikateľov. Podľa výskumu sa však mladí ľudia na takéto formáty dívajú ako na nútené vzdelávanie. Takže to treba spraviť tak, aby tieto formáty v sebe obsahovali príbeh,“ vysvetlila.

Ocenené videá si môžete pozrieť na tejto linke.

REKLAMA

REKLAMA