Komisia spolu s robotom bojujú proti nebezpečným hračkám

Európska komisia spustila novú kampaň, v ktorej chce rodičov varovať pred nebezpečnými hračkami ohrozujúcimi zdravie ich detí. V hlavnej role vystupuje spievajúci robot upozorňujúci spotrebiteľov, aby si vždy overili, či je na danom produkte značka CE.

Heslo novej kampane Európskej komisie, ktorú spustila túto stredu, znie: „Nepokazte si leto nehodou“. Cieľom je bojovať proti falošným hračkám, ktoré nespĺňajú kritériá Európskej únie, a vysvetliť rodičom ako ich rozpoznať.

Súčasťou kampane je aj videoklip s animovaným robotom v hlavnej role. Prostredníctvom spevu a tanca ukazuje rodičom a deťom ako odlíšiť kvalitné hračky od tých nekvalitných a nebezpečných.

Robot im v prvom rade odporúča, aby vždy skontrolovali, či má daný produkt na sebe značku CE. Tovary s týmto označením spĺňajú náležité európske smernice, a mali by byť tým pádom zdravotne nezávadné.

Robot rodičov upozorňuje aj na to, aby si vždy dôkladne prečítali varovania, ktoré sú na hračke uvedené a aby svojim deťom mladším ako tri roky nedávali hračky s oddeliteľnými časťami. Nekvalitné hračky môžu obsahovať nadmerné množstvo ťažkých kovov a iné nebezpečné toxické látky.

Najviac falošných hračiek pochádza z Číny

Počet nebezpečných tovarov, ktoré porušujú právo na duševné vlastníctvo, zachytených na hraniciach EÚ neustále narastá. V roku 2011 sa podarilo zadržať takmer 115 miliónov takýchto výrobkov v celkovej hodnote 1,3 miliardy eur.

Podľa eurokomisára pre priemysel a podnikanie Antonia Tajaniho sú na celom svete v obehu falzifikáty v hodnote vyššej ako 500 miliard eur. „Sú to výrobky zo všetkých odvetví: hračky, stroje, textil. Dopad na zamestnanosť je preto obrovský,“ tvrdí Tajani.

Komisia tiež rozbehla informačnú kampaň zameranú na výrobcov hračiek a ich marketing. Na seminároch v ôsmich členských krajinách poskytuje tejto cieľovej skupine informácie o pravidlách bezpečnosti pre hračky. Rumunsko, Bulharsko, Francúzsko, Nemecko, Poľsko, Českú republiku, ÍrskoTaliansko si EK vybrala preto, lebo v roku 2009 z nich pochádzalo až 80 % hračkárskej produkcie v EÚ. Semináre budú pokračovať aj budúci rok, aby sa pokryli všetky členské štáty Únie. Okrem toho sa EK snaží vzdelávať aj výrobcov v Číne, odkiaľ sa importuje väčšina hračiek v európskych obchodoch.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA