Firmy sa sťažujú, že ich na Google málo vidieť

Európska komisia vyzvala spoločnosť Google, aby sa vyjadrila k obvineniam, podľa ktorých jeho vyhľadávač uverejňoval na svojej stránke internetovú reklamu konkurencie na miestach, ktoré boli pre používateľov horšie viditeľné.

Tri stránky, Foundem, ejustice.fr a Ciao! vyhľadávač spoločnosti Google obvinili, že ich reklamy uverejňoval až na konci stránok, lebo ich produkty priamo konkurujú ponuke Google.

Právna poradkyňa spoločnosti Julia Holtz ale novinárom povedal, že Google sa sám nerozhoduje, kde skončí reklama spoločnosti, keďže to je úlohou algoritmu zvaného PageRank. Ten podľa právnej poradkyne stránky radí podľa ich popularity na internete.

„Sme si istí v tom, že naša činnosť je v záujme užívateľov a partnerov a rovnako prebieha v medziach európskeho zákona o hospodárskej súťaži,“ dodala Holtz. 

Google sa vyjadril, že bude všetky tri sťažnosti posudzovať zvlášť a v čo najkratšom čase. Spoločnosť zároveň podotkla, že Komisia sa ich zatiaľ pýtala len na informácie a žiadne námietky nevzniesla.

Stránka Ciao from Bing bola pritom pôvode partnerom služby AdSense poskytovanej spoločnosťou Google. Stránku ale v roku 2008 kúpil Microsoft, a podľa Google začali práve v tom čase dostávať viac sťažností týkajúcich sa ich štandardných podmienok použitia.

Microsoft len pred niekoľkými dňami dostal súhlas Komisie na spojenie vyhľadávača Bing s vyhľadávačom Yahoo! čím sa zvýši ich konkurencia na tomto trhu.

Ciao from Bing pôvodne podal sťažnosť nemeckým úradom pre hospodársku súťaž, Bundeskartellamt, no neskôr sa celý prípad posunul do Bruselu.

Buďte významnejšie

Holtz sa zároveň vyjadrila, že ak chcú portály vyššie ohodnotenie, „mali by pracovať na vytvorení významnejších stránok“, čím opätovne narážala na systém PageRank. Dodala tiež, že na ohodnotenie dôležitosti stránok slúži viac ako 2000 kritérií, ktoré ale spoločnosť odmieta zverejniť, lebo by sa tým otvoril priestor pre spamovanie.

Tri spoločnosti, ktoré sťažnosť podali, sa však vyjadrili, že nevidia možnosť ako si inak vysvetliť ich nízke ohodnotenie, ktoré bolo v minulosti oveľa vyššie.

Podľa Holtz mohli spoločnosti na adresovanie svojej sťažnosti napísať administrátorovi stránky a „vyplniť súbor žiadajúci o opätovné zahrnutie“, ktorý spoločnosť Google ponúka.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA