Karl Lagerfeld lobuje za obmedzený internetový predaj luxusných výrobkov

Módny návrhár Karl Lagerfeld bojuje za zachovanie obmedzení predaja luxusných doplnkov a odevov na internete. V stredu sa stretol s komisárkou pre hospodársku súťaž Neelie Kroesovou a vyhlásil, že priemysel je spokojný so súčasnou reguláciou a nechcú, aby sa zmenila.

Známy módny dizajnér Karl Lagerfeld sa včera stretol s komisárkou pre hospodársku súťaž Neelie Kroesovou, aby ju presvedčil o potrebe zachovania obmedzení predaja luxusných výrobkov cez internet. Niektoré značky majú totiž povolené, aby zakázali internetový predaj svojich výrobkov.

Komisia momentálne zvažuje obmedzenia, ktoré platia do konca mája 2010 a nový návrh by chceli zverejniť do konca svojho mandátu. Komisárka pre ochranu spotrebiteľa Meglena Kuneva v októbri 2008 navrhla odstrániť bariéry v online nakupovaní, aby európski občania mali väčší cenový výber v rámci celej EÚ.

Výrobcovia na čele s Lagerfeldom tvrdia, že im súčasné pravidlá vyhovujú a obávajú sa, že neobmedzený predaj by mohol podporiť šírenie napodobenín. Tŕňom v oku luxusných značiek je najmä internetový predajca eBay. V roku 2007 mu parížsky súd nariadil zaplatiť €39.83-miliónové odškodné francúzskej značky LVMH za predaj napodobenín doplnkov Louis Vuitton. Podľa značky 90 % výrobkov, ktoré eBay vydáva za Louis Vuitton je falošných.
 

REKLAMA

REKLAMA