Sulík hovorí, že Komisia nie je v otázke dopravcov nestranná

Slovenský europoslanec by chcel, aby uplatňovanie pravidiel o minimálnej mzde v Nemecku či Rakúsku na slovenských dopravcov posúdil Súdny dvor EÚ.

Europoslanci na čele s Richardom Sulíkom vyzvali eurokomisárku pre dopravu konať voči Nemecku a Francúzsku.

Eurokomisárka pre dopravu Violeta Bulcová má podľa nich urýchlene podniknúť ďalšie kroky pri procedúre infringementu (preskúmanie porušenia pravidiel členským štátom EÚ) voči Nemecku a Francúzsku ohľadne zákonov o minimálnej mzde, ktoré sa dotýkajú aj našich dopravcov.

Iniciátorom otvoreného listu je europoslanec a líder SaS Richard Sulík spolu s kolegami z frakcie Európskych konzervatívcov a reformátorov Robertsom Zilem a Angelom Dzhambazkim. Pod výzvu sa podpísalo 57 poslancov Európskeho parlamentu.

Nemecko, Francúzsko a najnovšie Rakúsko ochraňujú svoje miestne trhy pred dopravcami z ostatných členských krajín. Prístup, aký tieto krajiny zvolili, zabraňuje slobode služieb a voľnému obchodu s tovarmi, čo ukazuje, že členské štáty nemajú rovnaký meter na každého a nečinnosť Komisie v tomto smere nepotvrdzuje jej nestrannosť,” vyhlásil Richard Sulík.

Deväť krajín žiada lepšie sociálne podmienky pre kamionistov

 

Nemecký zákon o minimálnej mzde vstúpil do platnosti v januári 2015, francúzsky v júli 2016. Uplatňujú sa aj na dopravcov, ktorých vodiči vykonávajú dopravu tiež na území Nemecka a Francúzska, teda aj na slovenských dopravcov. Zahraniční zamestnávatelia z rôznych sektorov, vrátane cezhraničnej dopravy, musia za prácu odvedenú na nemeckom a francúzskom území odmeňovať zamestnancov minimálnou hodinovou mzdou týchto krajín, a musia plniť aj ďalšie administratívne povinnosti, ako napríklad oznamovacej povinnosti voči nemeckým a francúzskym vnútroštátnym úradom, kde oznamujú informácie o ceste z a/alebo do Nemecka vrátane údajov, resp. pracovných zmlúv vodičov.

Právna neistota

Infringement voči Nemecku začala Európska komisia v máji 2015 a trvá už takmer dva roky, no zatiaľ bez hmatateľných výsledkov. Rovnaký proces spustila EK voči Francúzsku v júni 2016. Právna neistota okrem iného vedie k situácii, že ďalšie krajiny prijímajú podobnú legislatívu. Týka sa to napríklad Rakúska, kde obdobný zákon vstúpil do platnosti od 1. januára 2017.

Europoslanec Richard Sulík tvrdí, že zámer nemeckej vlády je v rozpore s jedným zo základných pilierov EÚ, ktorý spočíva v odbúravaní prekážok voľného pohybu tovaru či služieb.

“V súčasnosti existuje právna neistota v sektore cezhraničnej dopravy. Dopravcovia musia tolerovať nadmerný nárast byrokracie, organizačných a finančných poplatkov, z ktorých napokon plynie situácia, že nie sú konkurencieschopní na vnútornom trhu, čo je neakceptovateľný stav.

Sulík zároveň Komisii nedôveruje, kedže o sebe vyhlásila, že je “politická”.

“Myslíme si, že preskúmanie situácie súdom nie je iba procedurálna možnosť. Práve naopak, posúdenie zlučiteľnosti národných predpisov s právom Únie nestranným a nepolitickým Súdnym dvorom EÚ je nevyhnutné, aby sa predišlo možným škodám, ktoré by mohli Nemecko, Francúzsko, resp. Rakúsko spôsobiť dopravcom ostatných členských krajín,” hovorí slovenský europoslanec.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA