Buzek sa rozhodol pre Twitter

Predseda Európskeho parlamentu včera spustil svoje konto na Twitteri. Stal sa tak prvým na tomto poste, kto sa rozhodol využiť mikro-blog na komunikáciu s občanmi EÚ.

Pozadie

Pred minuloročnými európskymi voľbami siahol Európsky parlament po využívaní predtým nevšedných nástrojov. S cieľom osloviť mladších voličov si vytvoril si profil na Facebooku, MySpace či Flickr.

Jadrom týchto stránok boli ale zväčša údaje o dátume volieb a vplyvu rozhodovania Európskeho parlamentu na denný život Európanov. Skutočná dvojsmerná komunikácia s politikmi bola skôr výnimkou.

Prieskum, ktorý publikovala konzultačná spoločnosť Fleishman-Hillard zistil, že na rozdiel od amerických kongresmenov, ktorí „tweetujú“ s Američanmi, európski poslanci zatiaľ neuchopili potenciál sociálnych sietí pri komunikácii s voličmi.

Otázky

Poľský predseda Parlamentu, ktorý už dlhšie využíva na profesionálne účely konto na Facebooku, tvrdí, že Twitter predstavuje “ďalší formát” pre komunikáciu s verejnosťou.

Od 1. decembra, kedy do platnosti vstúpila Lisabonská zmluva sa Európsky parlament stal rovnocenným spolu-rozhodovateľom v drvivej väčšine politík EÚ.

“Moderná technológia, vrátane sociálnych  médií dáva ľuďom príležitosť interagovať a povedať svoj názor”, povedal Buzek.

Kľúčovým faktorom jeho rozhodnutia siahnuť po ďalšom z týchto nástrojov bol podľa jeho slov úspech jeho facebookeovej stránky, ktorá má 2 197 fanúšikov. Bude zaujímavé sledovať, nakoľko bude Buzekovo počínanie inšpirovať jeho kolegov.

Z prieskume, ktorý minulú jeseň robila StrategyOne a konzultačná spoločnosť Edelman vyplynulo, že europoslanci zaostávajú s využívaním sociálnych sietí. Napriek vysokej úrovni povedomia o internete stále väčšina poslancov preferuje klasické webstránky. Vymoženosti webu 2.0 ako blogy, wiki, video, sociálne siete a podcasty využívajú ak tak len na súkromné účely.  

Tradičné spôsoby online komunikácie dominujú aj medzi asistentmi poslancov, z ktorých tri štvrtiny opýtaných uviedli, že webové stránky sú najefektívnejším nástrojom.

Obľube sa tešia aj online videá. Za efektívny nástroj komunikácie ich považuje 62 % asistentov. Blogy považuje za efektívne 62 % a mikro-blogy len 27 % respondentov spomínaného prieskumu.  Pokiaľ ide o voličov, emial zostáva najefektívnejším spôsobom ako kontaktovať svojho europoslanca.

Buzekov prvý odkaz (tweet) znel: “EP pracuje na vypočutiach dezignovaných komisárov, hlasovať o Komisii budeme 9 februára. Viac na mojej stránke.” Do včerajšieho dňa mal 268 „followerov“ (používatľov Twitteru, ktorí sledujú príspevky iného používateľa).  

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA