Decentralizácia – dopad a perspektívy

V Bratislave sa dnes uskutočnila jednodňová medzinárodná konferencia o twinningovom projekte viacerých krajín Európskej únie zameranom na skúsenosti s decentralizáciou verejnej správy.

Krátka správa

V bratislavskom hoteli Bôrik sa dnes zišla stovka účastníkov na jednej z hodnotiacich konferencií v rámci twinningového projektu v oblasti reformy verejnej správy. Realizácia projektu sa začala vo februári 2005 a ukončený by mal byť v novembri 2006. Realizuje ho konzorcium členských krajín Európskej únie pod vedením Francúzska v spolupráci s Nemeckom a Švédskom. Konferenciu otvoril minister vnútra Martin Pado spolu s veľvyslancom Francúzskej republiky v SR Jacquesom Faurem a riaditeľkou twinningového projektu Dominique Lefebvre.

Po úvodných vystúpeniach pracovali účastníci postupne v štyroch tematických workshopoch. Prvý bol zameraný na koordináciu a spoluprácu štátnej správy a územnej samosprávy. Ako experti v nej vystúpili Bernard Larvaron a Kléber Mesquida z Francúzska, spravodajcom bol riaditeľ odboru koordinácie miestnej štátnej správy a územnej samosprávy sekcie verejnej správy MV SR Gejza Petrík. Témou druhého workshopu bola fiškálna decentralizácia a jej dopad na územnú samosprávu. Expertmi v ňom boli Chris Ormalm zo Švédska a vice prezident banky Dexia Phillipe Valletoux. Spravodajcom bol Jozef Mikuš z oddelenia rozpočtovej regulácie a analýz financovania územných samospráv MF SR.

Workshop č. 3 mal názov Finančný manažment a kontrola v regionálnej a miestnej samospráve a jeho expertnými poradcami boli Karin Vollkommer z NSR (Bavorsko) a Jocelyne Le Fol z Francúzska. Doplnila ich spravodajkyňa Iveta Špatinová z ekonomický odbor sekcie verejnej správy MV SR. V poslednom workshope sa účastníci konferencie zamerali na modelovanie vybraných informačných tokov medzi obcami a rôznymi úrovňami štátnej správy pod vedením expertov z Bavorska Karla Wohlraba a Andreasa Mücka a spravodajcu Antona Dubčáka z odboru osobných evidencií a dokladov sekcie verejnej správy MV SR.

REKLAMA

REKLAMA