EÚ po odhalenom škandále sprísni emisné testy pre automobily

Zatajovanie skutočných emisií nie je len doménou nemeckej automobilky.

Volkswagen nie je podľa zistení  motoristického združenia Adac jediným výrobcom diezelových áut, ktorý sa pokúsil zatajiť skutočné emisie svojich vozidiel.

Automobilom značky Nissan, Renault, Hyundai, Citroen a Volvo pri testovaní v reálnom živote namerali oveľa vyššie hodnoty znečisťujúcich látok ako v prípade laboratórnych testov nariadených Európskou úniou.

Skutočné emisie podľa Adacu dosahovali až 10-krát vyššie hodnoty ako tomu bolo pri oficiálnych skúškach. Zaujímavosťou je, že o rozdieloch v meraniach priemysel a experti vedeli už niekoľko rokov. Informáciu priniesol britský denník Guardian.

Európski lídri preto včera po stretnutí ministrov v Luxemburgu naznačili, že na stole je urýchlené sprísnenie testov na zistenie emisií naftových motorov. Potvrdila to na tlačovej konferencii aj poľská eurokomisárka zodpovedná za priemysel Elzbieta Bienkowska.

Skúšky sa budú vykonávať v reálnych podmienkach jazdy a zároveň aj v laboratóriách.

Podľa španielskeho ministra priemyslu Josého Manuela Soria sa lídri zhodli na potrebe konať čo najrýchlejšie. O nových testoch  by mali rokovať už v najbližšej dobe, pričom nový režim by mohli spustiť „už“ na jeseň 2017. Ohľadom presných časových harmonogramov však ešte nepanuje zhoda.

„Nemáme žiadne dôkazy  o tom, že niečo podobné tomu, čo  sa stalo v USA sa stalo aj v Európe,“ citoval Bienkowsku Bloomberg. „Nemáme ani dôkazy o tom, že podobne konala aj iná spoločnosť. Musíme si byť však istím že v európskom automobilovom priemysle máme emisie pod kontrolou,“ dodala.

Škandál spojený s odhalením podvodu s emisiami môže byť pre Európu hospodársky ale aj politicky „výbušný“. Viac ako polovica automobilov v EÚ je poháňaných naftou, pričom Volkswagen tento rok opätovne obhájil pozíciu najpredávanejšej značky.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA