Únia pritvrdí v boji s leteckými emisiami

Európska komisia upraví systém obchodovania s emisiami oxidu uhličitého v leteckej doprave.

Európska komisia (EK) upraví systém obchodovania s emisiami oxidu uhličitého v leteckej doprave.

Vyplýva to z dohody o obmedzení emisií dosiahnutej na úrovni Medzinárodnej organizácie pre civilné letectvo (ICAO), ku ktorej výrazne prispela Európska únia a jej členské štáty.

Obchod s leteckými emisiami

Podľa dohody v ICAO budú musieť leteckí dopravcovia monitorovať a podávať každý rok správu o množstve vyprodukovaných emisií oxidu uhličitého pri medzinárodných letoch. Ak prekročia emisné limity, budú si aerolinky musieť kúpiť zodpovedajúce množstvo emisných povoleniek.

Podobný systém už v Únii funguje.

“Týmto návrhom zabezpečujeme, že letecká doprava prispieva k plneniu klimatických cieľov. Vyzývame všetky štáty sveta, aby sa zapojili do globálnej schémy a pomohli nám dosiahnuť reálne zníženie emisií v letectve,” vyhlásil eurokomisár pre oblasť klímy a energetiky Miguel Arias Caňete.

Pravidlá budú až v roku 2018

Jedným z cieľov Leteckej stratégie pre Európu z roku 2015 z dielne EK sú vysoké environmentálne štandardy.

V uplynulých troch rokoch aerolínie v rámci únijného systému emisných povoleniek znížili objem vypustených emisií oxidu uhličitého o 65 miliónov ton.

Detailné pravidlá fungovania globálneho systému na znižovanie emisií v letectve od ICAO by mali byť známe v roku 2018. Potom EÚ upraví svoj emisný systém, aby zodpovedal svetovým štandardom. Únia si dala za cieľ znížiť objem vytváraných emisií do roku 2030 o 40 % oproti hodnotám z roku 1990.

Leave a Comment

REKLAMA

REKLAMA