EÚ chce zmeniť normy na množstvo škodlivín vo výfukových plynoch dieslov

Európsky parlament (EP) je pripravený na ústupky v prípade výšky škodlivín vo výfukových plynoch automobilov s dieselovými motormi.

Brusel 24. januára (TASR) – Európsky parlament (EP) je pripravený na ústupky v prípade výšky škodlivín vo výfukových plynoch automobilov s dieselovými motormi. Na svojom portáli o tom informuje rakúsky denník Die Presse s odvolaním sa na nemecký spravodajský magazín Der Spiegel.

Konzervatívni a sociálnodemokratickí poslanci EP sa rozhodli vyjadriť súhlas s novými návrhmi na zmäkčené limity pre autá s dieselovými motormi.

Technický výbor expertov členov EÚ koncom októbra minulého roku súhlasil s tým, že od 1. septembra 2017 bude platiť nová norma pre všetky nové autá zaradené do cestnej premávky. Podľa nej autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.

Prechodná voľnejšia fáza sa má pre nové typy vozidiel skončiť 1. januára 2020 a o rok neskôr sa zmäkčená norma skončí aj pre všetky nové autá zaradené do premávky. Avšak aj potom výška škodlivín v ich výfukových plynoch bude môcť byť vyššia o 1,5 násobok nameraných hodnôt v laboratórnych podmienkach.

V pozadí zmeny noriem je dieselgate Volkswagenu. Vlani v septembri koncern potvrdil, že predal okolo 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorom bol softvér na skresľovanie výsledkov testov počas technických kontrol.

Podľa sociálnych demokratov v EP by sa mal v budúcom desaťročí určiť dátum, od ktorého budú platiť na škodliviny vo výfukových plynoch áut s dieselový motormi bez výnimky približne na súčasnej úrovni.

12 jns pop

REKLAMA

REKLAMA