„CSR gurus“ budú radiť o zodpovednom biznise

Zdroj: Pontis

Etická korporácia nie je (vždy) oxymoron

V západnom svete sa už objavujú reklamné agentúry, ktoré sa špecializujú na komunikáciu aktivít zodpovedného podnikania firiem. Spoluzakladateľ a kreatívny riaditeľ jednej z nich Ed Gillespie tvrdí, že ich úlohou je spraviť udržateľné správanie firiem takým žiadaným, až sa stane bežným. Medzi klientov jeho agentúry Futerra Sustainability Communication patrí kozmetický gigant L´Oreal alebo spoločnosť Unilever. 

V Británii začínali pred 12 rokmi a ľudia od fachu im hovorili, že sú blázni. Gillespie, ktorý je pôvodným povolaním morský biológ, tvrdí, že ak klientove CSR aktivity nie sú v súlade s jeho "core" biznisom je to len formálne. Spoločnosti presviedča tvrdením, že ak kreatívne neprekopú svoj biznis model oni, urobí tak ich konkurencia.

Ďalší Brit s 20-ročnými skúsenosťami z oblasti CSR, Mallen Baker, bude v Bratislave hovoriť o tom, či je CSR cestou z krízy. Jeho stránka mallenbaker.net  je jedným z najdlhšie fungujúcich zdrojov o zodpovednom podnikaní. Zastáva názor, že niekoľko náhodných charitatívnych gest nie je zodpovedné podnikanie. Pre prežitie firmy je dôležité, aby prostredie a spoločnosť boli zdravé. 

CSR nie je ani "PR vata"

Odmieta teóriu „pravičiarov, najmä v USA“, že zmyslom existencie firiem je len maximalizovať zisk pre akcionárov. História podľa neho ukázala, že „teória, že každý, kto hľadí výhradne na vlastný prospech, prospieva spoločnosti viac, ako by sa o to vedome usiloval“, naozaj neplatí. 

Rovnako však nesúhlasí, že by CSR mala byť „PR vata, cynicky naaranžovaná zlými korporáciami“. „Veriť, že každý, kto pracuje v súkromnej sfére, chodí do práce bez záujmu o zvyšok sveta a všetci kampaňoví aktivisti sú naopak hrdinovia – to je naozaj hrozivo bezútešný svetonázor!“ hovorí Baker.

Ed Gillespie aj Mallen Baker budú spíkrami stredoeurópskeho CSR Summitu, 30. mája v Bratislave. 

Reporting

Hovoriť bude Mallen Baker aj o tom, ako majú zodpovedné podnikanie firmy komunikovať publiku, ktoré zaujíma. 

Medzinárodná nezisková organizácia Global Reporting Initiative v Amsterdame predstaví koncom mája nové usmernenia reportovania trvalo udržateľného rozvoja. Na summite ich odprezentuje ich manažérka vzťahov s vládami Eszter Vitorino. Vysvetlí, čo sa v smerniciach zmenilo a čo to pre firmy znamená.

Na Slovensku zatiaľ reporting CSR aktivít robí len málo firiem. „Pre niekoho je vhodné spracovať report, iní možno preferujú niečo jednoduchšie, napríklad videá a iné interaktívne elementy na vašej web stránke“, hovorí Baker. 

CEE CSR Summit celkovo privedie do Bratislavy viac ako 150 CEOs, CSR expertov, HR manažérov, komunikačných a environmentálnych manažérov, ktorí budú diskutovať o udržateľnosti, zodpovedných značkách, efektívnej komunikácii a reportingu v oblasti zodpovedného podnikania.

Podujatie pripravuje Nadácia Pontis a Business Leaders Forum. Program konferencie je možné nájsť na tejto linke.