Najväčšia konferencia o zodpovednom podnikaní sa bude venovať aj udržateľnému biznisu

Komerčný obsah

Firma, ktorá vyzýva nakupovať menej

Osobitú pozornosť si tento rok zaslúži Vincent Stanley z americkej spoločnosti Patagonia, ktorý sa nebojí zákazníkom hovoriť: Nakupujte menej! Viceprezident pre marketing spoločnosti vyrábajúcej outdoorové oblečenie je presvedčený, že firma by nemala vyrábať to, čo nie je potrebné. Na druhej strane sa Patagonia zaväzuje vyrábať užitočné veci, ktoré vydržia, pomôcť s opravou starých kusov a nájsť nový domov pre tie, ktoré sú už opotrebované.

Konzultantka Sue Adkins z britskej organizácie Business in the Community predstaví, aký je súčasný trend v oblasti nakupovania. Odpovie na otázky, či zákazníci chcú zodpovedné výrobky alebo či o produktoch službách rozhoduje len cena.

Diskusie na aktuálne CSR témy

Ďalší spíkri prinesú konkrétne príklady zodpovedného biznisu priamo z firiem. Popoludní budú pripravené diskusné stoly v CSR Cafeterii, kde si účastníci budú môcť vybrať jednu z 10 rôznych tém počnúc work – life balance až po efektívnu komunikáciu zodpovedného podnikania.

CEE CSR Summit bude opäť miestom pre stretnutie takmer 200 riaditeľov firiem, CSR expertov, manažérov pre ľudské zdroje, komunikáciu a životné prostredie.

Trhovisko riešení so zaujímavými príkladmi zodpovedného podnikania

Popoludní sa v tržnici otvorí pre verejnosť Trhovisko riešení. Počas neho sa zaujímavým spôsobom predstavia práve firmy, ktoré rozširujú svoju zodpovednosť v rôznych oblastiach života. Nebude chýbať sanitka Krajiny záchrancov a spoločnosti Pfizer, vďaka ktorej sa návštevníci naučia dávať prvú pomoc. Heineken Slovensko predstaví program, ktorý nabáda ľudí, aby pili rozumne. V stánku Provident Financial si zase návštevníci na tabletoch vyskúšajú jednoduchú aplikáciu, ktorá im pomôže dať do poriadku rodinný rozpočet. Tesco Stores príde s ochutnávkou zdravých potravín, ktoré sú vyvinuté špeciálne pre deti. Testovacie jazdy na elektromobile ponúkne spoločnosť Volkswagen Slovakia, ktorá zároveň poradí ako úsporne jazdiť. Malá firma Arttetera sa predstaví dizajnovými kúskami z odpadu. Záujemcovia si dokonca budú môcť z tajuplného odpadového vreca vytiahnuť kus odpadu a vytvoriť z neho malú pozornosť.

Celý týždeň bude zodpovedný

Pri príležitosti CEE CSR Summitu bude celý týždeň zodpovedný. Pre verejnosť sú od 19. do 23. mája pripravené zaujímavé diskusie s premietaním filmov. Tento raz bude Týždeň zodpovedného podnikania o druhej strane mince a skúsi dať odpoveď na otázku, akú moc majú ľudia ako spotrebitelia a zákazníci v peňaženkách. Môže sa aj vďaka ich nákupným rozhodnutiam meniť svet k lepšiemu?

Prečítajte si viac o CEE CSR Summite a Týždni zodpovedného podnikania.


Nadácia Pontis a Business Leaders Forum    

Nadácia Pontis je jednou z najväčších nadácií na Slovensku. Administruje Business Leaders Forum (BLF) – neformálne združenie firiem, ktoré sa zaviazali zodpovedne podnikať. Víziou BLF je  podnikaním dosiahnuť trvalo udržateľný rozvoj a prosperitu Slovenska. Firmy v združení sa venujú aktuálnym výzvam ako work-life balance zamestnancov, aktívne starnutie, zodpovední dodávatelia  a eko-efektívnosť pri prevádzkovaní budov. BLF vzniklo v apríli 2004 a dnes má 26 členov – Accenture, Bayer, Ceragon Networks, Citibank, Dalkia, Embraco Slovakia, Heineken, Hewlett – Packard Slovakia, Johnson Controls, Orange Slovensko, Pfizer, Philip Morris Slovakia, Provident, Skanska, Slovak Telekom, Slovalco, Slovenské elektrárne, Stredoslovenská energetika, Tatra banka, Tesco Stores, T-Systems, U.S. Steel Košice, Volkswagen Slovakia, Všeobená úverová banka, Východoslovenská energetika a Západoslovenská energetika.