Top spíkri budú hovoriť o zodpovednom biznise

Komerčný obsah

Ekonomiku, ktorá sa nepozerá na udržateľnosť, čaká viac kríz a nestability. V záujme každého biznisu je podporovať zdravú spoločnosť, pretože  len tá vytvára najlepšie podmienky, aby fungoval ďalej. Mallen Baker pochádza z Veľkej Británie a má 20-ročné skúsenosti ako konzultant a stratég v oblasti zodpovedného podnikania. Je presvedčený, že zodpovedný biznis nie je o niekoľkých náhodných charitatívnych gestách a že podnikanie so zodpovednosťou je pre úspech firiem čoraz dôležitejšie.  

Ed Gillespie je vyštudovaný morský biológ, eko-cestovateľ a zakladateľ jednej z mála reklamných agentúr, ktorá sa zameriava na komunikáciu zodpovedného podnikania vo Veľkej Británii. Spolu s kolegami z agentúry Futerra nadchli pre etický kódex spoločnosti L´Oreal jej 63-tisíc zamestnancov. Nemá rád komunikáciu, ktorá nemá obsah. Je presvedčený, že to, kde žijeme, ako spoločne pracujeme, ako sa pohybujeme, ako jeme a ako jedlo produkujeme, je v našich rukách a máme možnosť zmeniť to.

Ľudia si podľa neho začínajú uvedomovať, že čoraz väčšia spotreba ich nerobí šťastnejšími a že príliš rozdelená spoločnosť nám spôsobuje fyzické aj psychické problémy. Svoju cestu okolo sveta uskutočnil bez použitia lietadla s cieľom dosiahnuť čo najmenší vplyv na životné prostredie. Je komisárom pre trvalo udržateľný rozvoj v Londýne, riaditeľ organizácie Sandbag, ktorá sa venuje kampaniam za znižovanie emisií CO2 a spoločnosti Loco2, ktorá sa zameriava na predaj cestovných lístkov na vlak v celej Európe. Pravidelne prispieva pre denník Guardian. 

Aj o motivácii zamestnancov a životnom prostredí

CEE CSR Summit v Bratislave organizuje Nadácia Pontis spolu so združením firiem Business Leaders Forum. Okrem najväčších výziev v biznise v 21. storočí a úspešných zodpovedných značiek sa bude venovať aj motivácii zamestnancov v práci, zvyšovaniu pozitívneho vplyvu firiem na životné prostredie a zodpovednému prístupu k zákazníkom. Spíkri sa budú snažiť dať odpovede na to, či je plat najväčší motivačný faktor pre zamestnanca alebo či je dôležité sa sústrediť aj na iné benefity, aby ich zamestnanci boli motivovaní a spokojní. Takisto sa bude diskutovať o tom, aká je úloha finančných inštitúcií na trhu a či ich aktivity nejdú proti biznis modelu. 

Premietania a diskusie pre verejnosť

Pri príležitosti summitu sa prvýkrát uskutoční aj Týždeň zodpovedného podnikania pre verejnosť, ktorý začne už budúci pondelok. V priestoroch The Spot v Bratislave ho budú sprevádzať večerné premietania a diskusie na témy, či zodpovedné podnikanie firiem je len PR v ružovom, v čom sa prejavuje skutočná korporátna zodpovednosť a či sa jej musíme učiť od západu. 

Generálnym partnerom podujatia je VÚB banka. Partneri summitu sú Slovenské elektrárne a Provident. Podujatie podporila Americká ambasáda a Ministerstvo práce sociálnych vecé a rodiny.Podujatie mediálne podporili Hospodárske noviny, Hnonline.sk, mesačník Stratégie, Euractiv.sk, Euractiv.pl, Euractiv.cz, týždenník Týždeň, Amcham, ZodpovednePodnikanie.sk a Cytylife.sk.

Zdroj: Nadácia Pontis