Podcast | Exšéf železníc Matej: Zo siete rýchlovlakov sme vypadli vďaka Ficovi. Dnes riešime, ako sa vrátiť do hry

Ondrej Matej je šéfom Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. [Súkromný archív Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo]

Na slovenských železniciach je obrovský investičný dlh. Je neuveriteľné, keď v súčasnom stave vláda nedá v rozpočte na údržbu ani euro. Ľudia to cítia na meškaniach.  Mojím snom je, aby sme nielen na papieri deklarovali, že IC z Bratislavy do Košíc príde za 4 hodiny 46 minút, ale aby to tak aj naozaj bolo, hovorí ONDREJ MATEJ. 

Ondrej Matej je riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. Za vlády Mikuláša Dzurindu bol predsedom predstavensta Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Pracoval ako poradca Ivety Radičovej, dnes je aj poradcom ministra dopravy Andreja Doležala (Sme Rodina). 

V podcaste s ním sa dozviete:

  • prečo je slovenská mentalita pri rozvoji železníc problém,
  • aký vysoký je investičný dlh na železniciach,
  • ako je možné, že v rozpočte pre rok 2021 bola na údržbu nula,
  • prečo boli vlaky zadarmo zlý nápad,
  • prečo hrozí, že vysokorýchlostná železnica z Budapešti do Varšavy Slovensko obíde,
  • aký je potenciál rozvoja prímestských železníc v Bratislave.

Podcast nájdete v službách:

Soundcloud | Apple podcasty | Google podcasty | Spotify | PodBean | Sticher |

CastBoxOvercast | Podcastadict