Európska únia je pod tlakom, aby opätovne zmiernila pravidlá, týkajúce sa letiskových vzletov a pristávacích intervalov. Cieľom je znížiť počet preletov prázdnych lietadiel, ktoré letecké spoločnosti prevádzkujú len preto, aby si udržali potrebné povolenia.
Dopravcovia tvrdia, že požiadavka, aby využívali 50 percent svojich prevádzkových intervalov – z pôvodných 80 percent v dňoch pred pandémiou – alebo o ne prišli, ich núti prevádzkovať prázdne alebo poloprázdne lety.
Napríklad nemecká Lufthansa Group priznala, že len počas tejto zimy prevádzkovala najmenej 18 tisíc prázdnych letov – vrátane tri tisíc letov spoločnosti Brussels Airlines – len preto, aby si zachovala svoje letiskové sloty v súlade s európskymi predpismi.
Belgický minister dopravy Georges Gilkinet sa už listom obrátil na Európsku komisiu. Vyzýva ju, aby uvoľnila pravidlá prevádzkových intervalov, pričom argumentoval, že súčasný stav je v rozpore s uhlíkovo neutrálnymi ambíciami EÚ.
Viac v článku EURACTIV.com.