Ceny niektorých komodít zo Slovenska a zahraničia sú extrémne rozdielne. V rokovaniach s poľnohospodármi a potravinármi obchodníci zastupujú spotrebiteľa. „Čím lepšie ceny vedia vyrokovať od dodávateľov, tým lepšiu cenu vedia ponúknuť svojim zákazníkom,“ tvrdí predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu MARTIN KRAJČOVIČ.
Martin Krajčovič je predsedom Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO), ktorá na Slovensku zastupuje najväčšie obchodné siete ako Billa, Tesco, Kaufland či Lidl.
V podcaste si vypočujete:
- či sa obchodníci obávajú európskej diskusie o posilňovaní pozície farmárov v potravinovom reťazci,
- či poľnohospodárom platia spravodlivú odmenu za ich výrobu,
- prečo reťazce podporujú spájanie poľnohospodárov do odbytových organizácií,
- kto zarobil na potravinovej inflácii,
- či by mali byť marže na jednotlivých potravinách verejné,
- či je pravda, že reťazce od poľnohospodárov vyberajú poplatky za zalistovanie ich produktov v obchode,
- čo je populistické na politike francúzskeho prezidenta,
- ako reťazce vnímajú rétoriku súčasnej vlády voči nim,
- či ich nemôže vyhnať zo slovenského trhu.
Apple podcasty | Google podcasty | Spotify | PodBean | CastBox | Podcastaddict
EV 166/26/EPP
7. ročník, č. 54/2024