EÚ sa obáva nových pravidiel Googlu na ochranu súkromia

Zdroj: TASR, Henrich Mišovič

Americká spoločnosť Google oznámila, že chce zjednotiť pravidlá ochrany osobných údajov v rámci svojich internetových služieb, medzi ktoré patrí sociálna sieť Google+, e-mailová služba Gmail alebo internetový prehrávač YouTube. Nové pravidlá by mali platiť pre Android, operačný systém pre mobilné telefóny, ktorý Google vyvíja.

Európska pracovná skupina pre ochranu údajov firmu vyzvala, aby spustenie nových pravidiel odložila. Chce najskôr preskúmať prípadný konflikt s európskymi zákonmi o ochrane osobných údajov. Predseda skupiny Jacob Kohnstamm zaslal spoločnosti dopis.

V dopise sa píše: „Žiadame o odklad, aby sme sa mohli uistiť, že nenastane nedorozumenie ohľadom záväzkov firmy dostatočne informovať svojich klientov a európskych občanov. Preto chceme najskôr dokončiť našu analýzu,“ píše sa v dopise pracovnej skupiny, ktorá je dozorným orgánom zloženým zo zástupcov národných úradov pre ochranu osobných údajov a Európskeho inšpektora ochrany údajov.

Pracovná skupina je dozorným orgánom, zloženým zo zástupcov národných úradov pre ochranu osobných údajov a Európskeho inšpektora ochrany údajov. Skupina taktiež požiadala francúzsky Úrad pre dohľad nad ochranou osobných dát, aby preveril možné dopady zmien v ochrane dát.

Nová politika Googlu ohľadom osobných údajov vzbudzuje obavy aj za oceánom. Spoločnosť však dáva najavo, že s odkladom nových pravidiel nepočíta.

PR riaditeľ Pablo Chavez oslovil na konci januára dopisom ôsmich členov amerického Kongresu, aby sa pokúsil rozptýliť ich obavy. Google podľa Chaveza nezmení doterajšie dátové nastavenia.

„Nové pravidlá nemenia nič na prístupnosti informácií, ktoré si naši klienti uložili. Ide nám len zefektívnenie našich služieb. Mali by byť užitočnejšie pre samotných užívateľov, ale nie pre tretie strany, ktoré by mohli získavať o klientoch informácie,“ uvádza sa v dopise.

Cieľom Googlu je podľa neho zjednodušiť súčasnú firemnú politiku. „Vysvetlíme užívateľom naše záväzky, týkajúce sa ochrany osobných údajov tak, že použijeme o 85 % menej slov,“píše Chavez na svojom blogu.

(EurActiv/Reuters)