Twitter v tomto roku ešte nezarobí

Populárna mikroblogovacia služba Twitter nedávno zmenila pravidlá svojho poskytovania v súlade s predajom reklamy. V tomto roku však ešte nezarobí ani cent, vyhlásil včera (22.9.) jej spoluzakladateľ Biz Stone.

Twitter, ktorý "je dnes celkom úspešný", prechádza zmenami od vylepšenia služby vyhľadávania, až po poskytovanie komerčných užívateľských kont za poplatok, vyhlásil Stone.

"Ktorýkoľvek z prístupov k reklame si žiada čas. Zatiaľ o tom nerozmýšľame," i keď sa zmenili pravidlá používania služby, doplnil Stone v Los Angeles na konferencii "140: Twitter Conference".

Hodnota súkromnej firmy, ktorá prevádzkuje Twitter, nie je verejne známa. I keď v minulosti úspešne získala niekoľko investícií, Stone odmietol prezradiť jej súčasnú cenu. Portál TechCrunch však nedávno informoval, že po ďalšom kole úspešného získania investícií by sa hodnota firmy mohla vyšplhať na jednu miliardu dolárov.

I keď nemá firma viac ako dva roky a stále je z pohľadu vývoja len v začiatkoch, služba Twitter sa stala kultúrnym fenoménom. To však neznamená, že ide o dôkaz pre investorov, že vynaložené prostriedky im dokáže rýchlo a efektívne vrátiť. Twitter svoj správny obchodný model zatiaľ len stále hľadá.

Stone na konferencii prezradil, že firma v blízkom čase poskytne možnosť rozšíriť si užívateľskú registráciu o prémiový účet, ktorý ponúkne viac nástrojov a služieb. "Chceli sme ukázať ľuďom, že sme tu a tu budeme i zarábať peniaze," doplnil.

Služby, ktoré sú dnes v štádiu testovania, budú určené pravdepodobne pre prémiových užívateľov. Medzi nimi sa nachádza i "jednoduchá analytika", ktorá by používateľom prezradila základné údaje o tých, ktorí ich na Twitteri nasledujú, uzavrel Stone.

EurActiv/Reuters