Európsky internetový maloobchod sa do roku 2018 zdvojnásobí

Zdroj: TASR, Henrich Mišovič

Podľa výsledkov prieskumu 19 trhov v Európe, internetový predaj v roku 2013 stúpne na 188 miliárd eur zo 166 miliárd eur v roku 2012. Realizovala ho spoločnosť Mintel a zverejnila agentúra Reuters.

Najväčšími trhmi pre internetový maloobchod do roku 2018 ostanú Nemecko, Veľká Británia a Francúzsko. Najrýchlejším tempom bude rásť v Nemecku, Holandsku, Španielsku a Poľsku. V prepočte na obyvateľa budú najviac míňať v Nórsku a Švédsku.

„Z pohľadu e-commerce panujú medzi severom a juhom Európy veľké rozdiely,“ uviedol analytik spoločnosti Mintel John Mercer. Poukázal, že francúzska miera účasti na trhu za Britániou a Nemeckom zaostáva o päť rokov a španielska, grécka, portugalská a talianska ešte viac.

Rozdiely panujú aj v tovaroch, ktoré sú najviac kupované cez internet. V Spojenom kráľovstve je najpopulárnejšie on-line nakupovanie potravín.

„V kontinentálnej Európe je on-line nakupovanie naopak veľmi nepotravinové,“ dodal. „Ale to sa rýchlo zmení,“ dodal.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, Briti a Francúzi majú najviac záujem o nakupovanie on-line a následne vyzdvihnutie tovaru v obchodoch. Tento trend ešte nezačali nasledovať Nemci, ktorí preferujú doručenie objednaných produktov.

(EurActiv/Reuters)