Slováci ukázali obrovskú mieru empatie. V potravinovej zbierke darovali viac potravín, ako minulý rok.

Komerčný obsah

Bratislava, 4. december 2015 – 77 ton trvanlivých potravín a drogérie oproti vlaňajším 48 tonám – to je výsledok tohtoročnej, v poradí tretej potravinovej zbierky pre ľudí v núdzi. Slováci darovali viac ako minulý rok a vedia, že robia dobrú vec. Hodnota vyzbieraného tovaru je 109 000 eur a spoločnosť Tesco Stores SR ju ešte navýši o 20% – čiže o 21 800 eur. Finančne prispeje aj jeden z partnerov zbierky, spoločnosť Unilever.

„Rekordný výsledok tohtoročnej potravinovej zbierky nás nesmierne potešil. Vďaka tomu, že také veľké množstvo Slovákov prejavilo ľudskosť a empatiu ľuďom v núdzi a darovali hoci len zopár potravín zo svojho nákupu, sa charitatívnym parterom nakoniec podarilo vyzbierať neuveriteľných 77 ton potravín a drogérie, z ktorých  pripravia až 192 500 porcií jedla. Každá malá pomoc totiž môže mať nakoniec veľký význam. A preto každému, kto prispel, patrí veľká vďaka – v prvom rade našim zákazníkom, ale aj všetkým kolegom, ktorí sa zapojili medzi dobrovoľníkov a s potravinovou  zbierkou na našich obchodoch pomáhali.“ povedala Zuzana Lošáková, Manažérka komunikačného oddelenia Tesco.

Potravinová zbierka prebiehala od16. od 21. novembra 2015 v 78 obchodoch Tesco po celom Slovensku. Zbierku  spolu organizovali aj partneri z minulých rokov: Slovenská katolícka charita, organizácia Depaul Slovensko, Potravinová banka Slovenska, a tento rok po prvý raz aj Evanjelická Diakonia. Formou sociálneho marketingu sa do zbierky zapojila spoločnosť Unilever.

„Verili sme, že aj tento rok nás ľudia podporia a prejavia dostatok empatie. Je vidieť, že spoločnosť o potravinovej zbierke vie a pozitívna spätná väzba od ľudí, ktorí sa rozhodli obdarovať tých, čo sa ocitli v núdzi, o tom svedčí. Našou úlohou je teraz darované potraviny a drogériu v našich charitných zariadeniach na Slovensku pripraviť pre rodiny v núdzi, seniorov, chorých ľudí, alebo bezdomovcov,“ povedal Radovan Gumulák, generálny sekretár Slovenskej katolíckej charity.

Ľudia najviac darovali múku, cestoviny, cukor, soľ, strukoviny, ryžu, ale aj tekuté mydlá. Tento rok do zbierky najviac prispeli zákazníci hypermarketu v Dubnici nad Váhom, Obchodného domu MY na Kamennom námestí v Bratislave a hypermarketu v Brezne.

K potravinovej zbierke priamo finančne prispelo Tesco a Unilever. Tesco každoročne k pomoci pridáva 20 percent z hodnoty darovaných tovarov. Tento rok je to 21 800 eur , ktoré sa rozdelia medzi charitatívnych partnerov. . Spoločnosť Unilever prispela 3 centami za kúpu každého z vybraných výrobkov jej značiek.

Zdroj: TESCO STORES SR, a.s.